Działanie algorytmu Instagrama

Czym jest algorytm Instagrama?

Z Instagrama korzysta aktualnie ma ponad miliard aktywnych użytkowników!

Nie to nie są żarty, to są najświeższe dane związane z aktywnością i działaniem Instagrama. Czy każdy z użytkowników wie, co to jest algorytm Instagrama? Czy ktoś z Was, chociaż raz zastanawiał się nad tym, co, to ten algorytm i jaką rolę odgrywa w życiu Instagrama? Zapewne nie, kto by nad tym rozmyślał. Kochani, zdziwilibyście się, jak ogromne znaczenie odgrywa algorytm Instagrama. Nie wierzycie? Zapraszamy w takim razie do lektury.

Partner

W całej historii Instagrama jego algorytm pojawił się dość niedawno. Wraz z wejściem w życie algorytmu Instagrama powstało wiele faktów, mitów, a nawet i legend. Dla wielu z nas algorytm Instagrama jest dość tajemniczą rzeczą. Algorytm Instagrama to nic innego jak sztuczna inteligencja, która ciągle pracuje i bez przerwy pozyskuje dane na temat zachowania użytkowników na portalu, ocenia, analizuje, jakie są ich zainteresowania, grupy, co podoba im się najbardziej. Dzięki takim wiadomościom ich tablica na Instagramie zapełnia się rzeczami, które są w zasięgu ich zainteresowania. Dzięki algorytmowi Instagrama jesteście w stanie, również rozwinąć swoje działania marketingowe na portalu. Algorytm jest stworzony dla Ciebie, by współpracować razem z Tobą, a nie działać przeciwko Tobie. Jesteście ciekawi, czy algorytm Instagrama ma wpływ na zasięg postów na Instagramie? Specjalnie dla Was przygotowaliśmy zestawienie najpopularniejszych mitów dotyczących Instagrama.

Mity na temat działania algorymtu Instagrama:

  1. Słyszeliście kiedykolwiek, że Instagram ukrywa posty użytkowników? To jest pierwszy mit, jaki Wam podajemy na tacy. Instagram wydał nawet oświadczenie dotyczące tej sytuacji. Nie ukrywa on postów, przewijając tablicę, zobaczymy wszystkie posty, znajdujące się na niej. Być może przez to, że są one pokazywane w sposób niechronologiczny, wiele osób sądzi, że niektóre z nich najzwyczajniej w świecie zostają ukryte. To właśnie algorytm Instagram decyduje o kolejności pokazywania nam postów, ale o tym w dalszej części. 🙂
  2. Podobno Instagram, nie wie jakie rzeczy interesują użytkowników, co ich kręci, co najchętniej oglądają. Oczywiście, że wie i to bardzo dobrze. Skąd to niby ma wiedzieć? Proste, to wszystko robi algorytm, który widzi i prowadzi analizy, ile czasu i nad jakimi treściami użytkownicy spędzają najwięcej czasu.
  3. Shadowban, czy wiecie, co to takiego i na, czym polega? Shadowban podobna odpowiada za ukrywanie postów oraz blokowanie naszej aktywności. Instagram absolutnie nie zgadza się z podanymi stwierdzeniami, a sam shadowban nie został stworzony celowo. Oczywiście, jak najbardziej pewne działania mogą blokować naszą widoczność oraz ograniczyć aktywność. Masowe polubienia w krótkim czasie, czy też obserwacje konta – te czynniki są głównym powodem pewnej blokady, która uniemożliwia tworzenie się spamu. Shadowban w ogóle nie istnieje, ale to fakt, że niektóre zachowania na Insta są banowane.
  4. Część funkcji na Instagamie jest w pewien sposób faworyzowana? O, co dokładnie chodzi? Spotkaliście się z takim stwierdzeniem, że korzystanie z najnowszych nie wpływa w żaden sposób na efektywność całego naszego konta? Co gorsza, zaczęliście w to powoli wierzyć. Jak najszybciej wybijcie sobie taką myśli z głowy! Wrzucanie zdjęć na relację jest dla większości osób szybkim sprawdzeniem i prześledzeniem funkcjonowania danego użytkownika i wzbudza ogromne zainteresowanie. To głównie dzięki niemu, możesz się spodziewać kilku bądź kilkunastu obserwujących na swoim koncie. Totalnie nie warto ograniczać się tylko do dodawania grafik bądź fotek, uwierzcie nam. Jak to się ma z kolei do algorytmu Instagrama? Nie, algorytm nie faworyzuje żadnych z wyżej wymienionych metod. Filmiki, grafika czy Instastories mają taką samą wartość dla niego. Nie smuć się, to nie oznacza, że masz z tego nie korzystać, wręcz przeciwnie. Działaj!
  5. Kasowanie treści nie wpływa na działanie algorytmu Instagrama, mit, mit, mit! Oczywiście, że nie kasuje się treści, bo tego nasz algorytm nie lubi! To musicie zapamiętać! Dlaczego? Algorytm uczy się nas. Jesteśmy dla niego jak otwarta książka. Uczy się naszych zachowań. Nie należy wprowadzać w błąd algorytmu, ponieważ on dzięki naszej regularności na koncie, uczy się także stabilności. Dzięki czemu Twoje konto działa w pełni sprawnie, a tak? Wszelkiego rodzaju zmiany mogą zaburzyć działanie Twojego konta, co spowoduje, chociażby spadek zasięgu postów. Skoro nie chcesz mieć, z jakiegoś powodu danej treści po prostu ją zarchiwizuj, nie kasuj! Co, Ci da archiwizacja? To, że w każdej chwili będziesz mógł powrócić do postów bez najmniejszych problemów dla siebie i algorytmu. Nie zaburzysz dzięki temu jego pracy, a Twoje konto nie straci niepotrzebnie zasięgów.
  6. Kupowanie obserwujących i lajków szkodzi? To może totalnie Was zaskoczyć, więc lepiej usiądźcie wygodnie. Większość z Was twierdzi, że kupowanie obserwujących oraz lajków może szkodzić waszemu profilowi i lepiej tego nie robić. Tymczasem nawet wielkie gwiazdy stosują kupowanie lajków i obserwujących jako podbicie zasięgów. Oczywiście Instagram doskonale wie o takim procederze ale jest on tak duży, że algorytmy nie są w stanie tego wyłapać. Co jakiś czas Instagram pozornie usuwa setki tysięcy „sztucznych” ich zdaniem kont po czym temat cichnie.
  7. Najlepsze posty są takie same dla wszystkich użytkowników. Totalny blef! Każdy post jest dopasowany typowo do naszych zainteresowań i preferencji.

Jak działa algorytm Instagrama?

Pewien ktoś powiedział, że działanie algorytmu to błahostka. Tutaj możemy jednym głosem stwierdzić, że pomylił się i to grubo. Dlaczego? Otóż działanie algorytmu Instagrama nie należy do najprostszych. Na jego działanie i wyświetlanie użytkownikom postów na tablicach, wpływa wiele czynników. Jakich? spójrzcie sami:

    • Nasze zainteresowanie postem, prawdopodobieństwo, że on nam się spodoba. Algorytm oblicza to na podstawie interakcji w, jakie wchodzimy z treściami zawartymi na Instagramie, np. treści związane ze zwierzakami, kulinariami, czy też sztuką.

 

    • Data dodania zdjęcia, logiczne i zrozumiałe jest to, że niedawno dodane zdjęcia wyświetlą się nam wyżej niż te dodane kilka dni temu.

 

    • Relacja z danym kontem, zobaczymy wyżej posty z tych kont, z którymi mamy do czynienia najwięcej, mamy stały kontakt, wymieniając wiadomości prywatne, komentując posty oraz oznaczając je na zdjęciach.

 

    • Jak wiele kont obserwujemy i ile czasu spędzamy na Instagramie podczas każdej wizyty.

 

    • Częstotliwość, z jaką korzystamy z Instagrama, jeżeli korzystamy z Instagrama rzadko, algorytm zrobi wszystko, by dopasować do nas mimo wszystko, jak najwięcej treści.

Algorytm to tak, jak już wyżej wspomnieliśmy sztuczna inteligencja, która wie dosłownie wszystko. Algorytm wie nawet, czy zdjęcia, jakie dodawałeś, były dodawane z rolki aparatu, czy też zrobione z poziomu samej aplikacji. Potrafi, również określić, czy zdjęcie zostało dodane z opóźnieniem, czy dodane zostało na bieżąco w czasie rzeczywistym. Jak widać, algorytm Instagrama nie jest wcale takim łatwym i prostym do rozgryzienia urządzeniem.

Konto biznesowe czy osobiste — co jest lepsze dla algorytmu?

Zastanawialiście się nad tym kiedykolwiek? Podobno chodzą pogłoski, że konto biznesowe obcina strasznie zasięgi na Instagramie. Jak się okazuje, konto biznesowe nie ma żadnego wpływu na zmniejszenie się zasięgów. Konto osobiste możesz na spokojnie przekształcić na konto biznesowe bez najmniejszych obaw o zasięgi. Warto sobie dobrze przemyśleć działanie i zastosowanie naszego konta. Plusem posiadania konta biznesowego jest dostęp do statystyk (Instagram Insights) na naszym koncie, których nie zobaczymy, mając konto osobiste. Warto zapamiętać sobie to, że przechodząc z konta biznesowego na osobiste, powoduje to utratę statystyk. Po kolejnym powrocie na konto biznesowe statystyki wracają na nowo. Konta biznesowe i osobiste traktowane są tak samo, bez wyjątku.

Nowy algorytm Instagrama może być zaskoczeniem

Jakiś czas temu Instagram wydał oświadczenie w związku ze zmianami algorytmu Instagrama. Zmiana ma dotyczyć tego, w jaki sposób algorytm sam ma decydować o kolejności ukazywania postów. Instagram ma skupić się na tym, kiedy dane zdjęcie było dodawane, publikowane. Czemu to ma zapobiec? Ma to zapobiec ukazywaniu się starych zdjęć, postów, na najwyższych pozycjach tablic u użytkowników. Instagram nie powróci do chronologicznego dodawania treści. Za cel obiera sobie najświeższe treści, które będą traktowane priorytetowo.

Nie będziemy wypisywać elaboratu na temat tego warto, czy nie warto współpracować z algorytmem Instagrama, bo odpowiedź jest jedna i jasna. Oczywiście, że warto zasięgać każdej rady, reguły, by nasze konto miało szerokie zasięgi. Na zakończenie podrzucamy Wam parę trików, dzięki którym Wasze konto nabierze kolorów, obserwujących, a statystyki wystrzelą w górę.

  • Dodaj hasztagi, Instagram pozwala na umieszczenie 30 hasztagów, wiadomo lepiej i ładniej prezentuje się 5 konkretnych hasztagów, chociaż z drugiej strony, kto Tobie zabroni wyczerpać temat?! Nikt. Jeżeli dopiero, co rozwijasz skrzydła, nie ograniczaj się co do hasztagów.

 

  • Unikaj powtarzania hasztagów, nie dodawaj tych samych hasztagów, unikaj tego jak ogień unika wodę. Zmieniaj, często hasztagi, baw się to ma być gra słów. Korzystając z tych samych hasztagów w kółko, algorytm Instagrama może uznać Cię za konto, które rozsyła spam.

 

  • Rób koktajl z hasztagów, co to znaczy? Mieszaj hasztagi jak owoce w koktajlu. Dodawaj hasztagi o różnej wartości, czyli o różnych ilościach postów. Zwróć uwagę na hasztagi, jakie dodajesz. Dodając prosty hasztag, dość popularny, jak #herbata zapewnisz sobie miejsce na tablicy, na dość krótko. Mieszając hasztagi, kombinując, z pewnością zagrzejesz miejsce na tablicy na dłużej.

 

  • Przełącz się na profil biznesowy, dzięki temu zapewnisz sobie wgląd do statystyk, których nie ujrzysz mając konto osobiste.

 

  • Pamiętaj o systematyczności, fakt Instagram to nie szkoła, że musisz być systematyczny i przygotowany na każdy egzamin. Chociaż to wzbudza zaskoczenie. Jeśli jesteś systematyczny, będziesz miał to wynagrodzone w postaci obserwujących oraz lajków. Najlepiej jest publikować posty często o różnych porach dnia.

 

  • Postuj o odpowiednich godzinach, jest wiele artykułów mówiących o tym, kiedy najlepiej. Nawet my opublikowaliśmy artykuł kiedy publikować zdjęcia na Instagramie (koniecznie sprawdź!). Możesz testować różne godziny 10:00, 12:00, 14:00 wybór jest dowolny. Najlepiej uderzyć w takie godziny, kiedy wiemy, że ludzie z chęcią i częściej przeglądają Insta. Na pewno to nie będzie godzina 7 rano? Dlaczego? Prawdopodobieństwo, że ktoś przejrzy ze szczegółami nowinki na IG, jest bardzo małe. W takich godzinach ludzie szykują się do szkoły, pracy. Chyba, że publikujemy posty zagraniczne wtedy musimy przykuć uwagę strefy czasowe, unikać publikacji postów kiedy nasi fani smacznie śpią.

 

  • Do zdjęć stosuj te same filtry. Dlaczego? Dzięki temu zwiększysz świadomość swojej marki, a Twój profil będzie wyglądał profesjonalnie. Wybierz swój ulubiony filtr i trzymaj się go mocno

 

  • Używaj Instagram Stories, nawet nie masz pojęcia, ile osób korzysta z relacji. To wzbudzi zainteresowanie wśród potencjalnych osób, obserwujących Twój profil.

Konsekwencja i próby pozwolą Ci ogarnąć algorytm Instagrama

Kochani to tylko namiastka, tego, co można zdziałać, mając konto na Instagramie. Nie bójcie się ryzykować i próbować. Nie na marne mówi się, że kto nie zaryzykuje, ten szampana nie pije! Stosujcie zalecenia, które mają realny wpływ na wasze zasięgi i bądźcie w tym konsekwentni. Ogarnięcie algorytmu Instagrama  zależy tylko od Was. Zawalczcie o swoje i cieszcie się poznawaniem, odkrywaniem na nowo Instagrama.

4.7/5 - (28 votes)
Partner

Zostaw komentarz