Kiedy publikować zdjęcia na Instagramie

Kiedy publikować zdjęcia na Instagramie oraz na co zwracać uwagę?

Osoby, które swoim profilem na Instagramie zajmują się „na poważnie”, często pojawia się pytanie: „Kiedy publikować zdjęcia na Instagramie?”. Dlaczego jest to tak ważne? Mimo tego, że strumień na Instagramie nie wyświetla już postów chronologicznie, czas publikacji nadal jest bardzo ważny w dotarciu do jak największej liczby użytkowników.

Partner

Post wstawiony na Instagrama o właściwej porze, powoduje, że nasze statystki wzrosną, a co za tym idzie jest to świetny patent na szybkie, a co najważniejsze, darmowe lajki. W końcu im więcej osób akurat jest online, tym więcej ma możliwość to zobaczyć.

Na co więc należy zwrócić szczególną uwagę podczas publikowania nowego zdjęcia na Instagramie?

 

  1. Grupa odbiorców – w końcu to do nich chcemy dotrzeć.
  2. Arkusz kalkulacyjny – zaplanuj wszystko krok po kroku.
  3. Godziny szczytu na Instagramie.
  4. Narzędzia, które nam w tym pomogą.
  5. Dobre praktyki, takie jak regularność i czujność.

 

Publikowanie zdjęć na Instagramie a grupa odbiorców

Publikowanie zdjęć na Instagramie a grupa odbiorców

 

Nasi obserwatorzy powinni być dla nas najważniejsi, ponieważ to właśnie do nich chcemy dotrzeć ze swoją treścią. Spokojnie, nie musisz udostępniać czegoś wbrew sobie, aby się im przypodobać, musisz tylko zadbać o to, aby ich jak największa ilość była akurat online. W Twojej grupie odbiorców musisz zwrócić szczególną uwagę na to:

 

  • Kim są Twoi odbiorcy – czy są to uczniowie, studenci, a może osoby pracujące na pełen etat,
  • Czy są oni przyzwyczajeni do regularnych publikacji?
  • Czy angażują się w publikowane treści – poprzez lajkowanie oraz komentowanie postów?

 

Skupmy się na każdym z podpunktów tak, aby każdy z nich pomógł Ci jak najlepiej dobrać czas na publikowanie zdjęć na Instagramie.

 

Kim są Twoi odbiorcy oraz jakie są ich codzienne rytuały?

 

Zanim przejdziesz do regularnego udostępniania postów na swoim profilu zainteresuj się tym kim są osoby, do których docierać będzie Twoja treść. Wejdź więc na swój profil, a następnie w użytkowników, którzy obserwują Twoje konto i przeglądaj.

 

Dlaczego jest to ważne? Przede wszystkim dlatego, że do każdej grupy odbiorców należy wybrać odpowiednią godzinę publikacji zdjęć. Dla uczniów oraz studentów godzinny poranne nie będą najlepszym rozwiązaniem. W tym przypadku najlepiej wybrać godziny wieczorne, kiedy to po całym dniu nauki, znajdują oni czas dla siebie i przeglądają media społecznościowe.

 

Często bywa tak, że inną godzinę należy wybrać, kiedy Twoimi obserwatorami są osoby pracujące, tutaj również zadanie jest trochę cięższe. Jest to spowodowane różnymi zmianami oraz rodzajem pracy, które wykonują.

 

Zwróć również uwagę na płeć Twoich obserwatorów. Jest to ważne przy nawiązywaniu z nimi interakcji. Nie zwracaj się do nich (w opisach lub relacjach) tylko w jednej formie, na przykład żeńskiej, ponieważ wtedy ta druga strona może poczuć się dziwnie, że posty nie są kierowane także do niej.

 

Czy są przyzwyczajeni do regularnych postów oraz czy się angażują?

 

Warto, aby nasi obserwatorzy nie tylko zostawili lajka pod nowo dodanym przez nas zdjęciem, ale również weszli z nami, w wspomnianą już przez nas w tym artykule interakcje. Co to oznacza?

 

Oprócz polajkowania zdjęcia użytkownik przeczyta opis i napisze komentarz, a w najlepszym przypadku zapisze nasz post, dzięki czemu nasze statystki wzrosną, a my będziemy mieć pewność, że to co udostępniamy podoba się innym, jest to najlepsza motywacja do dalszej pracy na Instagramie.

 

Warto także pamiętać o tym, że jeśli nasi obserwatorzy nie są przyzwyczajeni do dodawanych przez nas regularnych postów, nie można ich od tak nagle, zacząć nimi bombardować. W ten sposób zniechęcimy ich do naszego profilu.

Godziny szczytu na Instagramie

Godziny szczytu na Instagramie

 

Pytanie, które od razu nasuwa się w związku z tym, kiedy publikować zdjęcie na Instagramie, to: jakie są godziny szczytu na Instagramie? Jednak zanim odpowiemy sobie na to pytanie, zastanówmy się co to jest godzinowy szczyt na Instagramie?

 

Godzinowy szczyt na Instagramie to przedział czasu, na przykład 13:00-15:45, kiedy najwięcej użytkowników Instagrama jest online i przegląda stronę główną czy też odpisuje na wiadomości. Informacja ta interesuje bardzo duża liczba osób, jednak czy słusznie?

 

Podczas ustalania takich zakresów musimy wziąć wiele czynników pod uwagę, które mogą diametralnie się różnić dla innych kont. Dlatego godziny szczytu na Instagramie nie powinny być naszym głównym doradcą, ponieważ statystyki te mogą nie sprawdzić się akurat na naszym profilu.

 

Takie informacje mogą być niedokładne również ze względu na różne okoliczności w roku, takie jak wakacje czy święta, gdzie ludzie zamiast przeglądać media społecznościowe, spędzają czas z najbliższymi.

 

Narzędzia do planowania postów Instagram

Narzędzia które pomogą Ci określić kiedy publikować zdjęcie na Instagramie

 

Jeśli obawiasz się, że będzie do tego kroku konieczna instalacja kolejnej aplikacji lub robienie innych skomplikowanych rzeczy, jesteś w błędzie. Do określenia tego, kiedy publikować zdjęcie na Instagramie, potrzebny będzie Ci Instagram.

 

Instagram Insights, czyli Statystki na Instagramie – aby mieć do nich dostęp musisz mieć konto biznesowe zamiast osobistego – możesz zmienić osobisty na biznesowy w ustawieniach konta – dzięki temu w aplikacji Instagram, na swoim telefonie będziesz mieć szybki dostęp do tego, kiedy najlepiej publikować zdjęcie na Instagramie.

 

Gdy wejdziesz już w panel „statystyki”, kliknij na zakładkę „odbiorcy”. To tutaj znajdziesz informację na temat tego jakiej płci są Twoi obserwatorzy, w jakim są wieku oraz w których dniach i godzinach jest ich najwięcej online.

 

Creator Studio od Facebooka – czyli kolejne narzędzie do pomocy

Creator Studio od Facebooka to narzędzie, które dzięki połączeniu go ze swoim kontem na Instagramie umożliwia sprawdzenie dokładnej liczby obserwatorów jaka była aktywna w danym dniu o danej godzinie w aplikacji Instagram.

 

Tak jak w przypadku statystyk na Instagramie, tak i tu musisz mieć konto biznesowe. Czym się więc różnią od siebie te dwa narzędzia?

 

Creator Studio jest bardziej czytelny i dokładny, dzięki czemu lepiej będziesz mógł zaplanować dzień oraz w godzinę, w której najlepiej publikować zdjęcie na Instagramie.

 

Arkusz kalkulacyjny który pomoże Ci w planowaniu

Jeśli jeszcze nie znasz arkusza kalkulacyjnego, jest to najwyższa pora, aby się z nim zapoznać i go pokochać. Utworzenie takiego arkusza nie zajmie Ci dużo czasu, a uwierz nam na słowo, że naprawdę wiele zyskasz.

 

Jednak od początku, co to jest arkusz kalkulacyjny? Arkusz kalkulacyjny to program komputerowy, dzięki któremu przedstawimy dane, głównie liczbowe, w postaci dużych tabel dwuwymiarowych, które umożliwiają ich automatyczną obróbkę oraz przedstawienie ich w różnych formach.

 

Zapisz po kolei dni tygodnia, w następnej rubryce godziny, o których wstawiłeś zdjęcie, a następnie liczba lajków i komentarzy. Dzięki temu zabiegowi masz łatwy i czytelny zapis tego, które godziny najlepiej odpowiadają Twoim obserwatorom na dodawanie przez Ciebie postów czy także relacji.

 

Jeżeli wynik z któregoś dnia Ci nie odpowiada zmień w nim, na przykład godzinę i sprawdź co się wtedy stanie. Niech arkusz kalkulacyjny stanie się Twoim sprzymierzeńcem.

4.7/5 - (19 votes)
Partner

Zostaw komentarz