Historia stworzenia Instagrama

Historia Instagrama – czyli jak to wszystko się zaczęło?

Prawie każdy z nas ma konto na drugim co do wielkości portalu społecznościowym, jakim jest Instagram. Codziennie ląduje na nim mnóstwo zdjęć, filmików oraz innych postów, dodawanych z różnych części świata. Czy każdemu z Was, kto dodawał posty, przeszło przez myśl, jak taki Instagram powstał? Jakie były jego początki? Kto w ogóle go stworzył? Większość z Was, z pewnością wcześniej się tym nie zainteresowała. Kochani w tym artykule będzie ujęta nietypowa lekcja historii. Prześledzicie z nami historię Instagrama od A do Z. Poznacie najważniejsze wydarzenia oraz dowiecie się, jakie pierwsze zdjęcie wylądowało na Insta, zanim portal ten stał się do granic możliwości popularny.

Zacznijmy może od tego, kiedy narodził się wszystkim dobrze znany portal? Wszystko rozpoczęło się w październiku, 2010 roku. Uuu.. jak to dawno, temu było. No nie do końca dawno, dawno temu, ale fakt parę lat minęło. W 2010 roku zapoczątkowane zostało, coś, co trwa po dziś dzień i wcale nie zanosi się na to, by Instagram miał przestać działać. Oczywiściem, zanim oficjalnie portal został uruchomiony, przeszedł szereg prób, niepowodzeń i koniec końców, osiągnął wymarzony sukces. Jak myślicie, ile osób pojawiło się pierwszego dnia na Instagramie? Macie, jakieś pomysły?! W pierwszym dniu na Insta pojawiło się 25 tys. osób! Liczba robi wrażenie, ale twórcom było mało. Właśnie, kim jest założyciel tak popularnego portalu społecznościowego? Uwaga teraz powieje notatką jak o postaci historycznej, a tak naprawdę to historia zwykłego chłopaka o niezwykłej misji zjednoczenia ludzi na jednym portalu.

 

Kto założył Instagrama?

Zaczęło się jako projekt w niepełnym wymiarze godzin przez Kevina Systroma, gdy uczył się kodować. I po tym, jak poznał Mike’a Kriegera. Tak oto Panowie zaczęli pracę nad perełką, jaką jest Instagram.

Kevin Systrom urodził się 30 grudnia 1983 roku. Jego matka pracowała jako kierownik ds. marketingu w samochodzie zip, a jego ojciec był wiceprezesem firmy TJX. Studiował naukę i zarządzanie inżynierią na Uniwersytecie Stanforda, a staż odbył w Odeo (firma twitter). Po ukończeniu studiów znalazł pracę na stanowisku kierownika ds. marketingu w firmie Google. Rzucił pracę w 2009 roku (po trzech latach) i dołączył do startupu o nazwie “the next stop” jako product manager. W ten sposób zbliżył się do mediów społecznościowych.

Kevina już poznaliśmy, to kto to Mike?

Mike Krieger urodził się 4 marca 1986 roku w Sao Paulo. Studiował systemy symboliczne na Uniwersytecie Stanforda (gdzie poznał Kevina). Na uniwersytecie pracował nad projektem dzielenia się zdjęciami dla klasy. Była to aplikacja do leczenia sezonowych zaburzeń afektywnych o nazwie “Send me some sunshine.” Pomysł był taki, że użytkownik wysłałby zdjęcie słońca do innego użytkownika po drugiej stronie świata (z zimowym klimatem i mniejszą ilością godzin światła dziennego) tylko po to, by go rozweselić. Niby prosta rzecz, a sprawiająca wiele radości, prawda?

Żeby nie było pięknie i kolorowo Mike i Kevin, by odnieść wymarzony sukces, musieli ciężko pracować. Były to weekendy, dnie i noce. Kevin nie miał treningu z kodowania, jednak to kodowanie bardzo go interesował. Tak też, więc poświęcał sporą część czasu na naukę i doszlifowanie pewnych rzeczy. Jak widać, od początku Panowie mieli zmyślne głowy do tego typu rzeczy. Nie ma się, więc co dziwić, że stworzyli dzieło, które odniosło tak ogromny sukces.

 

Dlaczego stworzono Instagrama

Dlaczego stworzono Instagrama?

Zanim opanowano sztukę pisania, wcześniej nasi przodkowie w prosty sposób mówiąc, malowali różnego rodzaju obrazki. Jak myślicie, po co to robili? Z prostych powodów:

  • W celu komunikacji między sobą,
  • W celu ozdobienia jaskiń i rozwijania dzięki temu sztuki,
  • By pozostać nieśmiertelnym i zapamiętanym,
  • Do wyrażenia swoich uczuć i emocji.

Wyobraźcie sobie, że teraz jest całkiem podobnie, tylko ściany jaskiń zmieniły się na ekrany telefonów, aparatów, kamer oraz innych mobilnych gadżetów. Właśnie od tego jest Instagram. Ludzie zostają zapamiętani i nieśmiertelni. Dzielą się swoimi zdjęciami, przez które wyrażane są emocje i odnoszone wrażenia. Na naszych oczach tworzy się sztuka, a to wszystko dzięki temu portalowi, który łączy ludzi i umożliwia im pozostawienie po sobie śladu w postaci zdjęć, czy też filmików.

Kochani podkreślamy, że jest to prawdziwa historia o tym, jaka była inicjatywa by Instagram zaczął działać!

 

Jak kiedyś nazywał się obecny Instagram?

Instagram — nazwa aktualna, ale jak się okazuje, nie była to nazwa początkowa. To znaczy, że było to, coś innego? Ta historia jest ciekawa i zabawne.

Kevina Systroma, czyli pomysłodawca Instagrama lubował się w szlachetnych whisky oraz bourbonach, można? Można. Stąd na początku Systrom pracował nad aplikacją Burbn. Nazwa pochodząca można się od burbona. Apka ta miała być połączeniem narzędzia geolokalizacyjnego z możliwością edycji zdjęć. Po połączeniu sił z Mikiem i nawiązaniu współpracy Systrom i Krieger postanowili rozwijać Burbn. Aplikacja szybko zdobyła pierwszych użytkowników, którzy najczęściej używali funkcji edycji zdjęć i dzielenia się nimi. Po kilku tygodniach ciężkiej pracy Systrom i Krieger podpisali umowę inwestycyjną ze sponsorem na kwotę pół miliona dolarów. Zmienili też nazwę aplikacji na Instagram.

To jest historia o, której można by pisać długie, bujne opowiadania. Dla osób, które nie za bardzo lubią czytać, a i dla tych którzy są ciekawi, mamy dla Was wyszczególnione, najważniejsze wydarzenia związane z aplikacją Burbn, czyli naszym Instagramem.

Oto oś czasu Instagrama:

  • October 6, 2010: Uruchomienie aplikacji Instagram na iOS.
  • Grudzień 12, 2010: Instagrama pobrało już milion osób.
  • Marzec 21, 2011: pierwszy międzynarodowy InstaMeet.
  • Sierpień 3, 2011: 150 milionów wrzuconych zdjęć.
  • Październik 20, 2011: Wersja 2.0 wprowadza cztery nowe filtry zdjęć.
  • Październik 26, 2011: 10 milionów użytkowników!
  • Kwiecień 3, 2012: Instagram udostępnia swoją aplikację na Android.
  • Kwiecień 9, 2012: Facebook kupuje Instagram.
  • Czerwiec 28, 2012: Instagram wprowadza wersję Webową swojej aplikacji.
  • Lipiec 26, 2012: Instagrama używa 80 millionów osób.
  • Grudzień 11, 2012: Wersja 3.2 wprowadziła nowe filtry do zdjęć.
  • Grudzień 21, 2012: Wersja 3.4.1 wprowadza 25 nowych języków.
  • Maj 2, 2013: wprowadzenie hasztagów na Instagramie.
  • Czerwiec 20, 2013: wprowadzenie dodawanie filmików na Instagrama.
  • Grudzień 12, 2013: wprowadzenie Direct Message.
  • Grudzień 1 2014: Instagrama używa 300 milionów osób.
  • Październik 22, 2015: Instagram wprowadza funkcję boomerang.
  • Grudzień 15, 2016: Instagram używa już 600 milionów osób.
  • Luty 22, 2017: możliwość dodawania więcej niż jedno zdjęcie do posta.

Pierwsze zdjęcie na Instagramie

Pierwsze zdjęcie dodane na Instagramie

Skoro portal już powstał i przeznaczony był do dodawania zdjęć oraz filmików, to jakie było pierwsze zdjęcie na Instagramie? Pierwsze zdjęcie skradło serca wielu internautów, bo była to fotka psa, dokładniej szczeniaka o imieniu Lalka ( pupil Kevina). Z czasem posypały się inne zdjęcia. Fotki kawy, lustra, kwiatów po prostu fotografie wzięte z życia codziennego. Wyobraźcie sobie, że po 3 miesiącach od powstania Insta, konto miało już 2 miliony użytkowników. W 2011 liczba osiągnęła, aż 10 milionów osób!

Instagram kupiony przez Facebooka

Przejęcie Instagrama przez Facebooka bardzo go skomercjalizowało

Z czasem zdjęcia z typowego pamiętnika zaczęły przeistaczać się w reklamy oraz innego typu rzeczy mające formę zarobku dla użytkowników. Facebook zdał sobie sprawę, że nie może do biznesu dokładać i wprowadził na Instagrama dobrze rozwinięte Facebook Ads. Zaczęło pojawiać się coraz to więcej znanych osobowości, przyciągających ze sobą rzeszę fanów, którzy to chcąc być blisko gwiazdy i na bieżąco śledzić jej kroki, również zakładali konto na Instagramie. Instagram szybko zmienił się w drugie Hollywood z tym, że bardziej wyklejone banerami reklamowymi :).

Dlaczego Instagram zyskał popularność?

Zastanawiać się można skąd ta popularność? Za co ludzie tak kochają Instagrama?

Odpowiedź jest wręcz banalna – za prostotę. Nie trzeba wykonywać szeregu poleceń, zadań, nie trzeba uzupełniać zgód, próśb. Można w bardzo prosty sposób dodać zdjęcie, delikatnie upiększając je filtrami, co wcale nie jest trudne. Dodatkowo w czasach stworzenia Instagrama po prostu wcześniej nie było takiej aplikacji. A użytkownicy iOS, którzy jako pierwsi dostali Instagrama do użytku byli zachwyceni prostotą jego działania. Długie teksty, których ludzie nie znoszą czytać, nie oszukujmy się, ale tak jest, można zastąpić krótkim opisem, hasztagami i to tyle!

Zostaw komentarz