Czym są rolki na Instagramie

Rolki na Instagramie. Czym są i jak działają?

To o co walczą dziś wszyscy twórcy internetowi, to zaangażowanie odbiorców. Zakończył się etap, gdy reklamodawcy wyceniali współpracę przez pryzmat liczby obserwujących. Obecnie liczy się przede wszystkim ilość polubień, komentarzy, udostępnień i szereg innych czynników, mówiących o rzeczywistym zasięgu influencera. Właśnie dlatego modne stały się kreatywne treści, w tym rolki na Instagramie. Czym są? Jak ich używać? Dla kogo będą odpowiednie?

Partner

Czym są rolki na Instagramie?

Już na samym początku należy odróżnić relację od rolki, gdzie ta pierwsza powinna kojarzyć się nam głównie z kafelkami na insta stories. Z kolei ta druga opcja to dość świeży pomysł na urozmaicenie treści Instagrama. Odbiorcy mają coraz większe wymagania. Niestety samo zdjęcie, opatrzone nawet trafnym opisem, nie przyniesie tylu zasięgów, co estetyczna rolka na Instagramie. Funkcja ta jest określana mianem Instagram reels, a pojęcie to doczekało się nawet swojego spolszczenia „reelsy”. To nic innego jak krótkie filmiki (zwykle ok. 60 sekund), opatrzone odpowiednimi efektami i dźwiękiem. Tutaj nasuwa się oczywiste i pewnie trafne skojarzenie z aplikacją Tik Tok. Jednak należy zauważyć zasadniczą różnicę pomiędzy tik tokami, a reelsami. Chodzi o czas i estetykę. W przypadku wersji instagramowej, limit wynosi jedną minutę. Ponadto serwis promuje głównie efektowne filmiki, które w pewnym sensie nawiązują do trendów modowych, wnętrzarskich, podróżniczych, kulinarnych, książkowych i wielu innych.

Rolki na Instagramie często przyjmują również formę poradnikową. W ten sposób w ciągu dosłownie kilkudziesięciu sekund skraca się kwestie, które przy dobrym rozwinięciu mogłyby trwać nawet kilkanaście minut. Wynika to między innymi z potrzeb odbiorców. Obserwatorzy chcą konsumować jak najwięcej treści, ale w najkrótszym możliwym czasie. Co więcej, reels jako forma audiowizualna relatywnie wpływa na zasięg. Dużo chętniej, jest udostępniany i zapisywany. W ostatnim czasie właśnie te dwa aspekty są najistotniejsze dla algorytmów Instagrama.

Jak urozmaicić swój profil na Instagramie?

Rozwiązaniem są właśnie Instagram reels, czyli opcja publikowania nie tylko filmików, lecz także sklejek zdjęć pod odpowiednio wybrany dźwięk. Dla zwiększania zasięgów postu możemy użyć też ścieżki, która w ostatnim czasie stała się viralem/trendem. Jakie treści chętnie przyjmuję Instagram? Za pomocą reelsów możesz stworzyć:

  • relacje z podróży/eventu branżowego/uroczystości,
  • uwiecznić chwile spędzone z najbliższymi,
  • stworzyć poradnik w szerokim zakresie tematycznym (niemal nieograniczonym),
  • przekazać pewną historię,
  • przypomnieć o ważnym dniu/wydarzeniu,
  • stworzyć niespodziankę dla bliskiej Ci osoby.

Tak naprawdę za pomocą rolek na Instagramie możesz przekazać każdą treść. Zaczynając od lifestylowej na edukacyjnej kończąc. To ciekawe narzędzie dla twórców profili o określonym zakresie tematycznym. Wówczas ciężko stworzyć spójną, a przy tym kreatywną całość. Naprzeciw wychodzą właśnie reelsy, które w ciekawy sposób przekazują treść dla odbiorcy. Prowadzisz konto edukacyjne? W takim razie doskonale rozumiesz, że sposób przekazu treści jest najistotniejszy. Reelsy pozwolą Ci usystematyzować zagadnienia, a przy okazji ograniczyć ilość postów.

Rolki na Instagramie stanowią efektowne uzupełnienie zwykłych użytkowników, którzy nie zarabiają nawet na swoich treściach. W tym przypadku warto pokusić się o reelsy ze wspomnieniami, lub z podróży. Dzięki temu w dowolnej chwili możemy wrócić do tamtego momentu. Bez dwóch zdań, to o wiele bardziej przystępna forma pamiątki od standardowych zdjęć.

Lokowanie produktu za pomocą Instagram reels

Sprzedaż na Instagramie nabrała nowego znaczenia, a wszystko za sprawą coraz to nowszych narzędzi, jakie serwis wprowadza dla swoich użytkowników. Jednym z nich są właśnie rolki. Przede wszystkim wzbogacają konto marki, a także stanowią niestandardową formę współpracy ze znanymi twórcami. Trudno za pomocą wyłącznie zdjęć przekazać wszystkie najważniejsze cechy produktu. Z kolei krótki filmik, wzbogacony o dźwięk i efekty specjalne będzie lepiej oddziaływał na potencjalnego klienta. Jakie korzyści płyną z lokowania produktu poprzez reelsy?

  • Urozmaicenie profilu marki osobistej, lub przedsiębiorstwa.
  • Zwiększone zasięgi profilu.
  • Zwiększone zasięgi oznaczają wyższe zyski finansowe.
  • Treści kreatywne angażują obserwatorów, co buduje pewną społeczność wokół jednostki, lub marki.
  • Przyciąga uwagę potencjalnie nowych followersów.
  • Kreuje pozytywny wizerunek marki/twórcy.

Zatem rolki na Instagramie powoli zaczynają wypierać reklamy w mediach tradycyjnych. Przede wszystkim generują spore zyski, a korzystnym efektem ubocznym jest kreowanie pozytywnego feedbacku i bezpośredni kontakt twórcy z odbiorcą.

Jak tworzyć kreatywne rolki na Instagramie?

Wbrew pozorom nie jest do tego potrzebna specjalistyczna wiedza. Jednak pewne wyczucie stylistyczne, a także umiejętności z zakresu montowania i obróbki zdjęć mogą się przydać. Instagram udostępnia podstawowe narzędzia do stworzenia rolek. Do dyspozycji mamy nie tylko filtry i efekty specjalne, lecz także szereg viralowych ścieżek dźwiękowych. W procesie twórczym nad reelsami warto pamiętać o:

  • przyspieszonym tempie materiału (atrakcyjna forma, która jednocześnie pozwala umieścić więcej treści),
  • zmianie tła, elementów i scenerii (odbiorcy lubią, gdy na filmiku dużo się dzieje),
  • używaniu popularnych dźwięków (znacząco wpłyną na przyrost zasięgów).

Jeśli nie mamy konkretnego pomysłu na rozwój naszego profilu instagramowego, to możemy skorzystać właśnie z narzędzia rolek. Dodatkowo warto postawić na tworzenie trendów, czyli reelsów pod konkretny dźwięk, lub przekaz. W ten sposób poszerzymy grono potencjalnie nowych followersów. Być może zainteresuje ich nie tylko wybrany filmik, lecz także pozostałe treści na Twoim profilu.

Dlaczego rolki na Instagramie mogą wpłynąć na rozwój konta? Instagram najciekawsze filmiki, lub te odpowiadające trendom, udostępnia w specjalnej sekcji eksploruj. Jeśli Twoja treść będzie pasowała do algorytmów innych użytkowników, to wyświetli się u nich właśnie w tej sekcji.

4.8/5 - (19 votes)
Partner

Zostaw komentarz