Jak sprzedawać na Instagramie?
W ostatnich latach wciąż notowany jest znaczny wzrost zakupów online. Duży wybór, szybka wysyłka oraz wiele miejsc odbioru paczki sprawiają, że jest to o wiele wygodniejsze niż spędzenie całego dnia w galerii handlowej. A to pierwszy powód jaki przyciąga klienta. W obecnych czasach jakich przyszło nam żyć zakupy online to zbawienie. Nic więc dziwnego, że Instagram wprowadził nową funkcję – zakupy.
Zakupy na Instagramie umożliwiają konsumentom zakupy za pomocą trzech kliknięć. Cały proces jest tak prosty, że miesięcznie korzysta z niego nawet 130 milinów użytkowników. A setki tysięcy firm trafia do sporej liczby odbiorców. Jak więc zacząć sprzedawać na Instagramie?
Jak dobrze wiemy Instagram od 2012 roku jest własnością Facebooka, a co za tym idzie, aby sprzedawać na Instagramie musimy mieć stronę biznesową właśnie na Facebooku. Oprócz tego niezbędne będzie konto Buisness na Instagramie. W tym artykule przybliżymy Ci nową funkcję zakupów online.
Jak działa funkcja zakupy na Instagramie?
Masz firmę lub markę e-commerce? Stwórz sklep internetowy za pomocą Instagrama. Oznaczaj swoje produkty w konkretnych postach tak, aby klienci z łatwością mogli zobaczyć co im oferujesz, a w konsekwencji nabyć to.
Kiedy użytkownik kliknie na produkt oznaczony na zdjęciu, pojawi się oddzielne okienko z szczegółowymi informacjami o nim.
Klienci mogą dodać ten przedmiot do koszyka, złożyć zamówienie, a następnie wrócić do przeglądania Instagrama.
Jakie warunki musi spełniać Twoja firma żebyś mógł sprzedawać na Instagramie?
Tak jak już wspominaliśmy Twoja firma musi mieć konto Buisness na Instagramie oraz stronę biznesową na Facebooku. Bez tego nie ruszysz. Jednak nie są to jedyne wymogi.
· Firma musi być zlokalizowana na obsługiwalnych rynkach
· Musisz sprzedawać towary fizyczne
· Działaj zgodnie z zasadami handlowymi sprzedaży na Instagramie
Produkty zabronione w sprzedaży na Instagramie
Produkty zakazane oraz dozwolone w sprzedaży wzbudzają jeszcze większe zaufanie wśród klientów i Instagram bardzo dobrze o tym wie. Jakich więc rzeczy nie kupimy przez nową funkcję tej aplikacji?
1. Wyroby tytoniowe
2. Broń, amunicja lub materiały wybuchowe
3. Zwierzęta
4. Alkohol
5. Produkty medyczne i zdrowotne
Jeśli nie jesteś pewny czy Twoje artykuły zaliczają się do produktów dozwolonych, skontaktuj się z pomocą techniczną na Facebooku.
Jak zarejestrować się w usłudze zakupy?
Mimo, że cały proces wydaje się skomplikowany to wcale taki nie jest. Kiedy posiadasz już biznesowe konto na Instagramie wystarczy, że:
1. Kliknij ikonę trzech poziomych pasków, która znajduję się w prawym górnym rogu.
2. Kolejnym krokiem jest wejście w ustawienia, firmę, a na samym końcu „zarejestruj się w usłudze zakupy”
Proste, prawda? Warto również podłączyć swoją stronę z Facebookiem oraz przesłać swoje konto do weryfikacji. Zazwyczaj trwa to kilka dni. Możesz jednak w każdym momencie sprawdzić status swojej weryfikacji w ustawieniach.
Kiedy Twój profil zostanie już zweryfikowany zostaniesz o tym powiadomiony za pomocą mejla. Następnie dokończ konfiguracje swoje konta i oznacz produkty w postach. Pamiętaj, że na zdjęciu możesz oznaczyć maksymalnie pięć przedmiotów.
Dlaczego warto sprzedawać na Instagramie?
Codziennie z Instagrama korzysta około 500 milionów ludzi. Zaskakująca liczba, prawda? Jest to pierwszy powód, dlaczego warto sprzedawać na Instagramie. Taka liczba daje Ci możliwość dotarcia ze swoim produktem do naprawdę ogromnej liczby użytkowników. Social Media to narzędzie, dzięki któremu rozwój swojej strony, firmy czy sklepu internetowego staje się
Klienci zapamiętają Twoją ofertę, zapewne będą ją porównywać z innymi, jeśli jednak odpowiednio zadbasz o opis, konkurencyjną cenę oraz ładne i wyraźne zdjęcia, uwierz nam, że to właśnie Ty będziesz ostatecznym wyborem.
Instagram vs TikTok
Aplikacja Instagrama nie będzie wglądać już tak samo. Do tej pory na dole tego serwisu był plusik, który pozwalał na dodanie zdjęcia oraz serduszko, w którym mieliśmy całą aktywność na naszym koncie. Teraz te dwa przyciski zostaną przyciski zostaną przeniesione na górę, zastąpią je dwa nowe.
Pierwszy to ten, o którym napisany jest powyższy artykuł – sprzedaż na Instagramie. Jaki jest drugi?
Przycisk plusika zostanie zastąpiony funkcją „Reels”, która na Instagramie istnieje już od roku. Umożliwia ona nagrywanie 15 sekundowych filmików, zupełnie tak jak na TikToku. Założeniem twórców tej funkcji jest oczywiście konkurencja dla znanej już aplikacji, która zastąpiła Musical.ly.
W tym roku Reels zostało udostępnione dla 50 kluczowych dla Instagrama państw, między innymi dla Wielkiej Brytanii czy Stanów Zjednoczonych. Jak myślicie, kiedy będzie ona dostępna w Polsce?