Jak używać Instagrama

Jak używać Instagrama?

Instagram to obecnie najpopularniejsze social medium. Śmiało można stwierdzić, że przegonił on nawet Facebook. Większość społeczności na świecie gromadzi się na Instagramie, dzieląc się z innymi swoimi zdjęciami z podróży, portretami naszych bliskich, zwierząt a nawet jedzenia. Te ostatnie są szczególnie popularne. Aplikacja ta może być także źródłem ciekawych inspiracji. Jest wiele tematycznych profili, dzięki którym można znaleźć całkiem fajny pomysł na urządzenie mieszkania, samodzielnie wykonane dekoracje, fryzurę czy makijaż. Wystarczy wpisać tylko odpowiedni hashtag i naszym oczom ukażą się tysiące postów. Ale czy wiemy jak używać Instagrama?

Mówi się, że ten, kto nie ma profilu na Facebooku” nie istnieje”. Pomału zaczyna to dotyczyć również Instagrama. Największą popularnością cieszy się on wśród młodzieży i młodych dorosłych. Starsze osoby ograniczają się raczej do korzystania z Facebooka.

Warto pamiętać o tym, że Instagram to nie tylko aplikacja pozwalająca nam na zamieszczanie różnej treści postów, ale także miejsce na zdobycie popularności i zarobienie pieniędzy. Warto poznać jego wszystkie funkcję od podszewki!

Zainstaluj aplikację Instagram na swoim telefonie lub tablecie.

Zacznijmy jednak od samego początku. Jak założyć konto na Instagramie? Jak wstawić i poprawić zdjęcie? Czym są filtry? O tym właśnie powiemy poniżej.

Pierwszy krok to zainstalowanie aplikacji Instagram na swoim telefonie lub tablecie.

Posiadając system operacyjny Android pobieramy ją z Google Play, a gdy systemem operacyjnym jest IOS instalujemy Instagrama z Apple Store. Gdy będziemy mieli już aplikację na urządzeniu mobilnym możemy rozpocząć proces rejestracji.

Jak założyć konto na Instagramie

Jak założyć konto na Instagramie? To nie takie trudne 🤓

Po otwarciu aplikacji mamy możliwość zalogowania się poprzez swoje konto na Facebooku lub korzystając z formularza. Decydując się na rejestrację poprzez formularz zgłoszeniowy musimy podać adres email, imię i nazwisko, nazwę jaką będziemy posługiwać się na Instagramie oraz hasło. To, jaką nazwę najlepiej jest wybrać dowiedzieć się można z osobnego artykułu. Po wpisaniu wszystkich niezbędnych informacji klikamy przycisk” Dalej”.

Warto wspomnieć o tym, że rejestrując się, automatycznie akceptujemy Regulamin.

Do wyboru mamy kilka rodzajów kont:

  • Konto publiczne: każdy może zobaczyć nasze posty, komentować je i obserwować nasz profil,
  • Konto prywatne: dostęp do treści na naszym profilu mają wyłącznie osoby, które uprzednio wysłały prośbę o możliwość obserwowania naszego konta. Jest to świetne rozwiązanie gdy dbamy o naszą prywatność i nie chcemy by nieznani ludzie oglądali nasze zdjęcia.
  • Konto firmowe: jest to rodzaj konta, które zakłada się własnej firmie w celu dotarcia do klientów online. Prowadząc własną firmę dobrze jest poza stroną internetową posiadać także social media. Strona WWW i social media świetnie ze sobą współgrają i pomagają zwiększyć rozpoznawalność naszej marki. Takie konto umożliwia nam odpłatne promowanie postów czy tworzenie reklam. Mamy również dostęp do statystyk, a na profilu pojawia się dodatkowy przycisk pozwalający na dodanie kontaktu: numeru telefonu czy adresu email.
  • Konto twórcy: ten rodzaj konta daje nam wiele dodatkowych możliwości niż konta wspomniane powyżej. Jest to m.in. dostęp do szczegółowych statystyk, sprawdzenie ile osób trafiło na nasz post przez hasztagi, co zdecydowanie pomoże nam poprawić ich skuteczność. Wspomniane wyżej statystyki można znaleźć klikając w prawym górnym rogu “Opcje”, a następnie “Statystyki”. Konto twórcy pozwala na przeanalizowanie naszego profilu pod 3 względami: zawartości, aktywności i grupy odbiorczej.

Analiza pod względem zawartości daje nam możliwość sprawdzenia jakie posty na naszym Instagramie wywołały największą aktywność wśród obserwatorów. Dzięki temu widzimy jaki content najbardziej ich interesuje, a co za tym idzie, co lepiej jest wstawiać na nasz profil, aby zwrócił on większą uwagę i zyskał szersze zasięgi. Posty można przeanalizować na przestrzeni kilku dni do nawet 2 lat. Jest także podział na grafiki i filmy.

Analiza pod względem aktywności pomaga nam sprawdzić poziom aktywności na naszym profilu w ciągu ostatnich 7 dni. W sekcji tej znajdują się dwie podkategorie: “Interakcje” oraz” Odkrywanie”. W “Interakcjach” możemy zobaczyć czy odwiedziny profilu zmalały lub wzrosły w porównaniu do poprzedniego tygodnia. W podkategorii “Odkrywanie” mamy wgląd w zasięgi, czyli ile unikatowych kont wyświetliło którykolwiek z naszych postów, lub w wyświetlenia co pokazuje nam dokładną liczbę wyświetleń naszych postów.

Analiza pod względem grupy odbiorców pozwala nam na dokładniejsze sprawdzenie jakie grono osób obserwuje lub odwiedza nasz profil. Do wyboru mamy wiele podkategorii: wiek, płeć, miejsce zamieszkania, ogólny wzrost, czyli porównanie jakości kont, które nas obserwują z profilami, które przestały nas obserwować.

Samo konto twórcy na Instagramie może i nie przyniesie nam większej popularności jednakże duży zakres możliwości i opcji jakie daje nam ten rodzaj konta i co ważniejsze mądre wykorzystanie ich może znacznie pomóc nam w zwiększeniu swoich zasięgów.

Uzupełnianie profilu na Instagramie

Dodaj zdjęcie profilowe na Instagrama!

Po założeniu sobie konta dobrze byłoby dodać zdjęcie profilowe oraz krótki opis, żeby nasi bliscy wiedzieli, że dane konto należy do nas, a inni mogli poznać nas ciut lepiej.

Warto pamiętać, że poza nazwą użytkownika to właśnie zdjęcie profilowe sprawia, że jesteśmy rozpoznawalni. Dzięki niemu możemy zwrócić na siebie uwagę i zachęcić do odwiedzania naszego profilu. Gdy przeglądając proponowanych obserwujących natrafimy na dość ciekawe zdjęcie profilowe mimowolnie klikamy w ich profil.

Nie ma co się oszukiwać: interesujące zdjęcie profilowe na Instagramie może Sprawić, że może nam przybyć więcej obserwatorów, a co za tym idzie zdobyć większą popularność. Należy zwrócić uwagę o dobrą jakość zdjęcia jakie chcemy użyć. Nie trzeba od razu wykonywać profesjonalnej sesji zdjęciowej, ale fajnie jest zadbać o to, zdjęcie nie było rozmazane czy niewyraźne. Zdjęcie profilowe powinno przedstawiać naszą osobę, aczkolwiek najlepiej, aby była to głównie twarz. Widok i rozmiar zdjęcia profilowego na Instagramie jest dość małe, dlatego też wstawianie całej Twojej sylwetki byłoby dość bezsensowne. Tak małym kółeczku, jakim jest miejsce na profilowe fotkę nasza postać wyglądałaby wręcz jak patyczak.

W zależności od tego, jaki rodzaj konta posiadamy nasze zdjęcie profilowe może być bardziej lub mniej profesjonalne. Jeżeli jest to nasze konto prywatne bądź też publiczne śmiało można wybrać to, na którym jesteśmy wyluzowani, uśmiechem na ustach, rozbawieni, “prywatny”. Jeżeli posiadamy konto na Instagramie w celach biznesowych, czy budowania własnej marki lepiej jest wybrać takie zdjęcie na którym jesteśmy profesjonalni, takie które oddaje, że jesteśmy godni zaufania i warto jest zacząć z nami współpracę.

Jeżeli zakładamy konto na Instagramie dla naszej firmy najlepiej jest wybrać jako zdjęcie profilowe nasze logo, co z łatwością pomoże naszym obecnym, jak i potencjalnym klientom na szybką identyfikację.

Bio na Instagramie – czym jest i co tam wpisać?

Gdy mamy już za sobą wybranie odpowiedniego zdjęcia profilowego następnym kroku w uzupełnianiu naszego profilu jest tzw. biogram, czyli krótki opis, który będzie wyświetlał się pod na samej górze naszego profilu tuż pod naszym zdjęciem profilowym. Możemy napisać tam krótki opis, w przypadku osobistych kont użytkownicy często podają swoje imię i nazwisko, datę urodzenia, miasto w którym mieszkają czy status związku. Fajnym pomysłem jest też napisanie kilku słów o swoich zainteresowaniach. Pozwoli to naszym obserwującym lepiej nas poznać i może znaleźć z nami wspólny język. W przypadku konta, konta firmowego dobrze jest zawrzeć w biogramie adres firmy, krótki opis czym się zajmuje, a także adres email czy numer kontaktowy. Link do oficjalnej strony WWW także jest niezbędny.

Zarówno zdjęcie profilowe jak i biogram można uzupełnić w następujący sposób:

  1. Po uruchomieniu aplikacji Instagram wchodzimy bezpośrednio na swój profil (na dolnym pasku ikonka do niego znajduje się po prawej stronie).
  2. Następnie klikamy przycisk Edytuj profil > Zmień profil zdjęcia.
  3. Aby wybrać zdjęcie znajdujące się w naszej galerii w telefonie klikamy Wybierz z biblioteki.
  4. Wybieramy zdjęcie jakie chcemy użyć.
  5. Klikamy przycisk Gotowe.

W celu uzupełnienia swojego biogramu, również musimy zacząć od dotknięcia przycisku Edytuj profil, na samej górze mamy możliwość zmiany zdjęcia profilowego jednakże ta czynność mamy już za sobą;).

Aby uzupełnić resztę swojego profilu należy zjechać w dół. Pamiętajmy, że biogram to taki trochę życiorys, z ograniczeniem do 150 znaków ze spacjami.

Jednym z najważniejszych kroków jest uzupełnienie sekcji Imię i nazwisko. Podczas pisania biogramu dużą pomocą mogą okazać się emotki. Urozmaicają one tekst i przykuwają uwagę. Pozwalają także zaoszczędzić liczbę dostępną liczbę znaków. Jeśli posiadamy swoją stronę internetową nie zapomnijmy dodać do niej link.

Daj znać innym, że także używasz Instagrama – zaobserwuj ich

Gdy nasz profil na Instagramie jest już uzupełniony o zdjęcie profilowe i biogram najwyższy czas zacząć szukać naszych znajomych, aby ich obserwować i przy okazji dać znać, że także korzystamy z tej aplikacji. Aby to zrobić należy wybrać opcje ODKRYWAJ z dolnego menu i w wyszukiwarce na górze wpisać nazwę jaką posługuje się na Instagramie nasz znajomy, lub w przypadku gdy nie wiemy jaka ona jest, można wpisać po prostu imię i nazwisko. Po wejściu na profil danej osoby klikamy przycisk OBSERWUJ. Jeżeli nasz znajomy posiada konto prywatne, należy wybrać przycisk WYŚLIJ PROŚBĘ. Wtedy musimy poczekać, aż dana osoba zaakceptuje naszą prośbę, aby móc ją obserwować, a co za tym idzie – zobaczyć jej posty.

Po zaobserwowaniu lub wysłaniu prośby do kilkorga naszych przyjaciół niewątpliwie możemy liczyć na to, że odwdzięczą się tym samym. Dzięki temu my sami zyskamy grono odbiorców.

Menu nawigacyjne Instagram

Zakładki na Instagramie (dolne menu)- jak wyglądają i do czego służą?

Warto jest wyjaśnić po kolei czemu służą opcje na dolnym menu znajdującym się na Instagramie. Zacznijmy więc od lewej strony. Pierwsza ikonka to Strona Główna. Na niej wyświetlają się aktualne posty osób, które obserwujemy, różne reklamy, proponowani użytkownicy czy Insta stories nasze i innych. Drugą ikonką jest lupa czy opcja ODKRYWAJ. Klikając w nią zobaczymy długą listę miniaturek postów różnej treści, które mogą nas zainteresować czy zainspirować. W tej sekcji pokazują się posty osób, których nie obserwujemy, ale którzy prawdopodobnie są obserwowani przez naszych znajomych. W taki sposób możemy trafić na innych ludzi, których możemy znać, a nie mogliśmy ich znaleźć. Jest to też świetna okazja na poznanie wielu nowych ciekawych osób. Na samym środku znajduje się właściwie najważniejsza ikonka, czyli dodawanie postów. Klikając w nią możemy wstawić na swój profil na Instagramie nowe zdjęcie czy film. O tym jak to zrobić, poprawić wygląd zdjęcia czy jaki opis pod zdjęciem najlepiej jest dodać dowiedziemy się za chwilę.

Na razie zostańmy przy opcjach menu. Przedostatnie są polubienia i informacje dotyczące aktywności na naszym profilu. W tej właśnie zakładce dowiemy się kto polubił nasze zdjęcia, kto nas zaobserwował, gdzie i przez kogo zostaliśmy wspomnieni w komentarzu lub oznaczeni na zdjęciu. To tutaj pojawiają się również wszelkie prośby o zaakceptowanie zaproszenia jeżeli jesteśmy posiadaczami konta prywatnego. Ostatnia ikonka na dolnym menu zaprowadzi nas do naszego profilu. Dzięki temu możemy przejrzeć nasz profil w taki sam sposób jak obserwujący nas użytkownicy.

Kolejną z dość ważnych opcji są wiadomości prywatne, czyli tzw. DM. Za jego pomocą możemy wysyłać wiadomości bezpośrednio do innych użytkowników. Dostęp do DM uzyskamy klikając w znaczek znajdujący się w prawym górnym rogu na Stronie Głównej. Ujrzymy wtedy listę aktualnie prowadzonych konwersacji. Jeżeli napisze do nas osoba, której nie obserwujemy dostaniemy o tym powiadomieni co zresztą pojawi się na samej górze w wiadomościach.

Dodawanie postu na Instagrama

Dodawanie zdjęć na Instagramie jest banalnie proste!

Teraz kiedy mamy już za sobą krótkie przedstawienie najważniejszych opcji Instagrama, możemy skupić się na tym, jak wstawić ciekawe i przykuwające uwagę innych zdjęcie. W celu dodania zdjęcia klikamy środkowy plusik na dolnym menu. Po lewej stronie możemy ujrzeć napis GALERIA, a pod nim zdjęcia znajdujące się na naszym telefonie czy tablecie. Po prawej stronie natomiast znajduje się przycisk WYBIERZ WIELE dzięki czemu możemy za jednym razem wstawić, aż do 10 zdjęć czy filmów. Zaraz obok widnieje ikonka aparatu. Klikając w nią uruchomi się aparat, przez co możemy wstawić zdjęcie zrobione dosłownie przed chwilą.

Po wybraniu zdjęcia należy kliknąć w strzałkę znajdującą się w prawym górnym rogu. Na tym etapie możemy zacząć edytować i ulepszać nasze zdjęcie. Do wyboru mamy całe mnóstwo filtrów, z których pomocą nasza fotka wygląda na ciemniejszą, jaśniejszą, czarno-białą lub sprawia imitację bardzo starej fotografii. Filtry potrafią naprawdę zmienić zdjęcie. Po wybraniu filtra możemy zwiększyć lub zmniejszyć jego intensywność przesuwając suwakiem w prawo lub w lewo. Na koniec klikamy GOTOWE i możemy dodać opis lub hasztagi, dzięki którym możemy uzyskać większe grono odbiorców, a także poznać historię tego zdjęcia. W przypadku konta firmowego opisy dotyczą zazwyczaj wykonywanych usług lub dostępnych u nas produktów. Pamiętajmy, aby opis nie był zbyt długi, tekst który wzrokowo wydaje się długi automatycznie zniechęca do przeczytania go. Treść znajdująca się pod postem powinna być krótka, zwięzła i zawierająca najważniejsze informacje. Wrzucając post na naszego osobistego Instagrama można opisać zdjęcie nawet jednym słowem, zabawnym cytatem czy samymi emotkami.

Dodawanie opisu i hasztagów na Instagramie

Nie zapominajmy o hashtagach. Ułatwiają one dotrzeć do postów o najbardziej interesującym dla nas zagadnieniu. Gdy poszukujemy inspiracji na jakiś konkretny temat najlepiej jest poszukać jej za pomocą hashtagu. W dolnym menu klikamy na opcję ODKRYWAJ (ikonka lupy), a następnie w wyszukiwarce do góry wpisujemy hasło, którego szukamy. Do wyboru mamy filtry jakie możemy ustawić w trakcie poszukiwań: wyszukiwanie w ostatnich profilach na jakie wchodziliśmy, szukanie poszczególnych kont, hasztagów lub lokalizacji. Możliwość ta zawęża zakres poszukiwań i znacznie go usprawnia.

Dodając hashtagi warto sprawdzić, które są najczęściej dodawane. Umiejętność wybrania odpowiednich hashtagów tak, aby zostać zauważonym jest niemalże sztuką. Należy pamiętać by nie wybierać ani tych najbardziej popularnych (zginiemy w wielomilionowym tłumie postów), ani tych zupełnie nieznanych (małe prawdopodobieństwo, że ktoś wpisze takie hasło w wyszukiwarce). Najlepiej jest zaopatrzyć nasz post w takie hashtagi, które może nie są w czołówce najbardziej rozpoznawalnych, ale zapewnimy wśród nich miejsce w topowej 9 postów, które zazwyczaj pojawiają się po wpisaniu nazwy danego hashtagu.

Dodawanie lokalizacji postu na Instagramie

Gdy nasz post będzie już miał opis i hashtagi, możemy także skorzystać z innych opcji jakimi są m.in. dodanie lokalizacji, dzięki czemu inni użytkownicy po natrafieniu na nasz post dowiedzą się gdzie dokładnie zostało zrobione zdjęcie. W taki sposób samemu możemy natrafić na naprawdę fajną miejscówkę, co przydaje się szczególnie w trakcie wakacji. Podając naszą lokalizację należy jednakże dobrze uważać, ponieważ w Internecie roi się od oszustów czy złodziei, którzy w mgnieniu oka namierzą nas poprzez lokalizację umieszczona w poście.

Oznacz swoich przyjaciół na Insta!

Na zdjęciach można również oznaczać inne osoby. Jesteśmy ze znajomymi w świetnej knajpie? Warto to uwiecznić i zachować ten moment na swoim profilu na Instagramie. Daj znać znajomym, że wyśmienicie się z nimi bawisz poprzez oznaczenie ich na zdjęciu.

Udostępnianie postów z Instagrama dalej

To nie jedyne funkcje przy tworzeniu postu. Jeżeli nasze konta na Instagramie, Facebooku czy Twitterze są ze sobą połączone jesteśmy w stanie udostępnić dany post nie tylko na Instagramie, ale również na innych social mediach. Pod zdjęciem mamy wymienione social media, na których można udostępnić post i suwak, za pomocą którego zaznaczamy czy post ma być tam udostępniony, czy nie.

Insta Stories na Instagramie

Bądź na bieżąco poprzez oglądanie i dodawanie InstaStories

Ostatnim” bajerem” Instagrama, który jest od dość niedawna jest Insta stories.

Obecnie jesteśmy w stanie śmiało stwierdzić, że zdetronizował on Snapchat. Działanie jest podobne: robienie zdjęć i filmików z możliwością natychmiastowego wysłania do poszczególnych znajomych lub na stronie głównej naszego Insta stories. Wtedy będzie to mógł obejrzeć każdy kto kliknie w nasze zdjęcie profilowe. Zawartość nagranego przez nas insta stories znika po 24 godzinach. Możemy także zapisać je w naszym telefonie, podejrzeć ile osób i kto dokładnie je obejrzał. Insta stories to świetne źródło komunikacji pomiędzy gwiazdą a fanami lub pomiędzy daną marką, a jej klientami.

Aby wstawić coś na insta stories należy w pierwszej kolejności udać się na stronę główną, a następnie możliwości są dwie: możemy przesunąć palcem w lewo albo kliknąć plusik znajdujący się na naszym zdjęciu profilowym. Wtedy udostępni nam się aparat z menu na dole przez co możemy użyć różnego rodzaju efektów.

Instagram jest bardzo przydatną aplikacją i jednocześnie świetną zabawą. Bez względu na to czy prowadzi go dla celów prywatnych czy biznesowych pozwala on nam na lepszą komunikację z innymi ludźmi, a także na czerpanie inspiracji.

Mamy nadzieje, że tym artykułem rozwialiśmy wszelkie wątpliwości dotyczące funkcjonowania Instagrama. Jeżeli jeszcze nie jesteś użytkownikiem, zrób to teraz z naszą skromną pomocą jaką jest ten mini poradnik!

Zostaw komentarz