Aktualne wymiary grafik na Instagramie 2022
Portale społecznościowe codziennie walczą o nowych użytkowników. Prześcigają się pod względem popularności, a co za tym idzie, stale coś ulepszają. Nowe aktualizacje, lepszy wygląd aplikacji, dodawanie nowych funkcji. Okres świetności niektórych portalów przemija, a w zamian za nich do gry wchodzą inni. Jednym z takich graczy jest właśnie Instagram, który coraz bardziej pobija serca użytkowników.
To właśnie na tej aplikacji dzisiaj się skupimy. Artykuł ten pomoże Ci lepiej dobrać rozmiar grafiki nie tylko zdjęć, ale także wideo i InstaStories. Dodatkowo dowiesz się jakie ma to znaczenie w reklamowaniu się na tej platformie. Nie musisz już szukać odpowiedzi na kilku stronach, gdzie każda z nich podaje zupełnie różne wymiary.
Wymiary grafik na Instagramie
Na Instagramie główne skrzypce grają proporcje, są one niezmiernie ważne. Dlatego według oficjalnego FAQ, najlepiej sprawdzą się proporcje 1,91:1-45. Specjaliści tej platformy rekomendują także pliki o szerokości między 320, a 1080px. Pamiętajcie także, że nie tylko zdjęcia kwadratowe będą dobrze wyglądać. Coraz popularniejsze stają się zdjęcia pionowe i poziome.
Rodzaj zdjęcia | Wymiary |
Zdjęcie profilowe | 110x110px |
Kwadratowa grafika | 1080x1080px |
Pozioma grafika | 1080x566px; proporcje 1,91:1 |
Pionowa grafika | 1080x1350px; proporcje 5:4 |
InstaStories | 900x600px; proporcje 9:16 |
Rozmiary reklam na Instagramie
Mało kto wie o tym, że w prowadzeniu działań reklamowych dla marki w mediach społecznościowych, wymiary grafik również są ważne. Zapewne już nieraz szukałeś prawidłowych rozmiarów, jednak każda strona wprowadza w błąd. Jednak, dlaczego te wymiary są tak ważne?
Reklama ma nie tylko przyciągać uwagę potencjalnego klienta, ale również się sprzedać. Właśnie dlatego powinniśmy zadbać o dobre copy i grafikę, która będzie zgodna z identyfikacją wizualną marki jak i z aktualnymi wymiarami grafik na Instagramie.
Rodzaj grafiki | Wymiary |
Feed ad | 1080x1080px |
Karuzela/karuzela wideo | 1080x1080px |
Video ad | 1080x1080px |
InstaStories | 1080x1920px |
Wymiary grafik na innych social mediach
Interesuje Cię jak wygląda to na innych portalach społecznościowych? Śpieszymy z pomocą!
To jest zdecydowanie więcej wymiarów, ale jest to spowodowane większą ilością grafik. Oprócz zdjęcia profilowego czy zdjęcia w tle, które możemy opublikować na swoim profilu jest także Stories czy zdjęcia dodawanie w wydarzeniach.
- Zdjęcie profilowe – 320x320px
- Zdjęcia w tle – 820x312px
- Stories – 900x600px
- Tło wydarzenia na Facebooku – 1200x628px
- Tło grupy na Facebooku – 1640x856px
Twitter to wciąż mało popularny portal w Polsce. Publikują na nim głównie osoby znane. Aplikacja ta jest świetną metodą na komunikowaniu odbiorców co u nas i co aktualnie robimy. Możemy to zrobić za pomocą krótkich wpisów. Tutaj mamy do czynienia tylko z trzema rodzajami grafik.
- Zdjęcia profilowe – 400x400px
- Zdjęcia w tle – 1500x500px
- Zdjęcie w wpisie – 800x418px lub 800x800px
- YouTube
Wymiary grafik na tym portalu są bardzo istotne. Dobrze dopasowane kadry przyciągają uwagę widza, a film staje się dla nich bardziej czytelny. Dodatkowo warto pamiętać, że YouTube to serwis należący do Google, a więc dobra grafika = pozycjonowanie kanału.
- Zdjęcie profilowe – 800x800px
- Zdjęcie w tle – 2560x1440px
- Zdjęcie miniaturki – 1280x720px
- Bezpieczny obszar cover photo, który widziany jest na wszystkich – urządzeniach – 1546x432px
Mamy nadzieję, że ten artykuł pomoże Wam nie tylko w dodawaniu zdjęć w aktualnych wymiarach, ale również w rozwoju swojej marki i/lub kanału na YouTube.