Jak zrobić wspólny post na Instagramie

Jak zrobić wspólny post na Instagramie?

Oznaczanie znajomych i bliskich na zdjęciach powoli odchodzi do lamusa. Coraz większą rolę w tym serwisie odgrywa współtworzenie postów, które zostają opublikowane jednocześnie na dwóch profilach. Główną zaletą tego rozwiązania jest między innymi zwiększenie zasięgów obu twórców.

Partner

Jak wygląda post współtworzony?

Treści współtworzone w krótkim ujęciu są tymi samymi treściami, ale opublikowanymi na dwóch odrębnych profilach. Oczywiście post jest oznaczoną informacją o współtworzeniu. Co więcej, wszystkie komentarze i polubienia również trafiają na konta obu profili. Właśnie dlatego to świetna opcja na zwiększenie zasięgów. W przypadku większych twórców i influencerów współtworzenie daje możliwości do cross marketingu, a tym samym poszerzenia grona obserwatorów.

W praktyce post opublikowany za pomocą tej funkcji będzie widoczny, jako treść podwójnego autorstwa. Wyświetli się na obu profilach i jednocześnie „zbierze” potencjalnie dwa razy więcej komentarzy, a także polubień. Kiedy warto zdecydować się na treści współtworzone?

  • Kiedy chcemy zyskać potencjalne grono nowych obserwatorów.
  • W momencie, gdy zależy nam na dużej liczbie reakcji na post (polubień i komentarzy).
  • W momencie cross marketingu, lub wspólnych kampanii dla jednej marki.
  • W celu oznaczenia osoby, która również znajduje się na zdjęciu, lub post jej dotyczy.

Opcja współtworzenia postów istnieje w serwisie pod hasłem „Collabs”, co wskazuje na wydźwięk o charakterze współpracy. Oczywiście opublikowanie takiej treści wymaga zgody obu twórców.

Jak opublikować post współtworzony?

Możemy upublicznić wspólnie tworzoną treść w kilku prostych krokach. Wystarczy, że wybierzesz standardowo opcję dodania postu. Po załadowaniu się zdjęcia, jego edycji i opisu, należy wybrać opcję oznaczania osoby. Zgodnie z najnowszą aktualizacją Instagram pokażę dwa możliwe narzędzia: dodanie znacznika i zaproszenie współtwórcy. Oczywiście w tym przypadku wybieramy drugą opcję. Następnie należy już tylko znaleźć profil osoby, z którą chcemy opublikować wspólną treść. Kiedy twórca ten zatwierdzi post, to momentalnie zostanie on opublikowany na obu profilach.

Instagram się zmienia…

Nie ulega wątpliwości, że Instagram jest jednym z czołowych serwisów komunikacyjnych. Wbrew pozorom częste zmiany i wprowadzenie nowych opcji usprawniają korzystanie z aplikacji. Staje się ona bardziej czytelna, a to na czym najbardziej zależy zarówno twórcom, jak i Instagramowi to szeroki odbiór. Jeszcze niedawno głośno stało się za sprawą możliwości tworzenia reelsów. W momencie, gdy obserwatorzy chcą chłonąć jak najwięcej treści w bardzo krótkim czasie, krótkie filmiki stały się prawdziwym hitem Instagrama.

Oczywiście zmiany w korzystaniu z serwisów i spora konkurencja na rynku zmusza poszczególne portale do urozmaicania dostępnych narzędzi. Jednym z nich jest właśnie możliwość współtworzenia postów. Do tej pory dostępne było wyłącznie oznaczanie współautorów. Od teraz osoby decydujące się na kolaborację, będą mogły zyskać podwójne korzyści. W końcu pomimo podwójnej publikacji, do tej samej puli zbierają się wszystkie komentarze, udostępnienia, zapisy treści i polubienia.

Udogodnienie dla reklamodawców

Marki korzystające z usług twórców internetowych mogą zyskać na współpracach już nie tylko realne zyski finansowe, liczone w ilości sprzedanych produktów (wcześniej reklamowanych przez influencera). Wystarczy, że twórca oznaczy reklamodawców jako współtwórcę postu. W ten sposób realnie zwiększy się również zasięg profilu samej marki, a tym samym firma może trafić do jeszcze szerszego grona potencjalnych konsumentów.

Co więcej, gdy w kampanii bierze udział więcej niż jeden influencer, to warto zadbać ze strony marki o wspólne posty tych twórców. Dzięki temu ponownie zwiększą się zasięgi reklamy, a także różnicuje się grupa odbiorców.

O czym warto pamiętać?

Opcja współtworzenia postów pozwala na publikowanie jednej treści na dwóch różnych kontach. Jednak warto pamiętać, że właściciele tych profili muszą na to wyrazić zgodę. Wystarczy, że jeden z nich wyślę zaproszenie na dołączenie do tworzenia wspólnej treści. Co ważne, oboje mają taką samą możliwość edycji zdjęcia, opisu itp. Wszystkie reakcje i udostępnienia są sumowane w jeden zbiorczy feedback. Zatem pozwala to podwoić szansę na lepszy odbiór i interakcję obserwatorów.

Warto pamiętać, że to opcja szczególnie przydatna dla wszystkich reklamodawców. Właściciele firm mogą w ten sposób między innymi poszerzać świadomość o marce. Współczesny marketing zakłada nie tylko realny wzrost i sprzedaż produktu, lecz także działanie długofalowe. Media społecznościowe odgrywają ogromną rolę w sprzedaży, dlatego warto opierać się nie tylko o profile influencerów, a wykorzystać ich zasięgi do budowania własnych.

Oczywiście opcja współtworzenia postów jest również dostępna dla pozostałych użytkowników Instagrama. Możesz jej użyć jako ciekawszej formy oznaczenia bliskiej Ci osoby, której dotyczy post. Jedno zdjęcie z podróży? Trudno wybrać, kto wstawi je jako pierwszy? W takim razie skorzystajcie z tego narzędzia i cieszcie się jeszcze większymi zasięgami. W ten sposób żaden twórca nic nie straci, a wręcz przeciwnie.

4.7/5 - (33 votes)
Partner

Zostaw komentarz