Statystyki na Instagramie

Co to są statystyki na Instagramie?

 

Statystyki na Instagramie mogą kojarzyć się nam się z kolorowymi wykresami, tabelkami, a także badaniami naukowymi przeprowadzanymi na jakiś temat. Są to bardzo słuszne skojarzenia. W końcu statystyka to badanie faktów oraz zjawisk masowych, a najlepiej przedstawia się je za pomocą, właśnie, różnokolorowych graficzek.

 

Czy tak samo wyglądają statystyki na Instagramie i czym one tak właściwie są? Statystyki na Instagramie to wbudowane narzędzie, które służy do analizy prowadzonych przecież Ciebie oraz Twoich obserwatorów działań na Twoim profilu.

 

Przedstawione są one za pomocą wykresów w różnych kolorach niebieskiego, dzięki temu są czytelne i przejrzyste. Oczywiście każdy odcień jest szczegółowo opisany tak, aby dane, które znajdują się w statystykach na Instagramie, były czytelne oraz zgodne z prawdą.

 

Niestety, ale wiedza o tym czym są statystyki na Instagramie, nie wystarczy. Aby dobrze zagłębić się w tym temacie i zrozumieć go na 101%, zachęcamy Cię do przeczytania wpisu autorstwa Artura Jabłońskiego, który wyjaśnia jak statystyki mogą pomóć Ci z reklamowaniem się na Instagramie.

 

konto firmowe na Instagramie

Konto osobiste a konto firmowe na Instagramie – jaka jest różnica?

Kiedy zakładam konto na Instagramie, aplikacja automatycznie ustawia nasze konto, na konto osobiste. W przypadku, kiedy używamy Instagrama tylko do wrzucania zdjęć, przeglądania postów i relacji innych użytkowników, konto osobiste jest wystarczające.

 

Natomiast kiedy planujemy promować swoje produkty bądź usługi lub chcemy rozbudowywać nasz profil, docierając swoimi postami do coraz to większej ilości osób, dobrym posunięciem będzie tu zmiana konta osobistego na konto firmowe.

 

Użytkownicy, którzy aktualnie Cię obserwują nie zauważą tej zmiany, a Twoje dotychczasowe posty zostają bez zmian. Zmieniają się jedynie możliwości, jakie otwiera dla Ciebie konto firmowe na Instagramie.

 

zalety konta firmowego na Instagrami

Jakie są zalety konta firmowego na Instagramie?

 

Konto firmowe to ulepszona wersja konta osobistego, które daje Ci możliwość większej kontroli nad dodawanymi treściami. Co to oznacza? Konto firmowe otwiera przed Tobą ogrom rozmaitych funkcji, które mają pomóc Ci w wypromowaniu oferowanego przez Ciebie produktu, usługi, a dodatkowo rozwinąć biznes.

 

Taki profil umożliwia Ci udostępnienie numeru telefonu, adresu e-mail lub lokalizacji, aby klienci mogli się z łatwością z Tobą skontaktować. Taka zmiana daje nam również dostęp do rozbudowanych statystyk na Instagramie. To dzięki nim możemy monitorować swoje działania oraz poznać grupę odbiorców.

 

Konto firmowe daje nam także sposób na zarobek, jakim jest tworzenie postów sponsorowanych. O tym jak to zrobić oraz ile to kosztuje przeczytasz tu.

 

statystki na Instagramie co to

Gdzie znaleźć statystyki na Instagramie?

 

Kiedy nasz profil jest już firmowy, kolejnym krokiem jest znalezienie statystyk na Instagramie oraz zaznajomienie się z nimi. Potrzebna będzie Ci do tego aplikacja mobilna Instagrama na telefon komórkowy – statystyk Instagrama nie znajdziemy na laptopie czy komputerze stacjonarnym.

 

Kiedy już zalogujesz się na swoje konto, wejdź w swój profil, a następnie naciśnij przycisk w prawym górnym rogu. Wygląda on o tak: (tu wstawiasz graficzkę z tym jak wygląda).

 

Po naciśnięciu wysunie Ci się karta z zakładkami:

 

  • Statystyki,
  • Twoja aktywność,
  • Znacznik nazwy,
  • Zapisano,
  • Bliscy znajomi,
  • Otwórz Facebooka.

 

Przy prowadzeniu konta firmowego to dwie pierwsze zakładki będą dla Ciebie najważniejsze, ponieważ to właśnie tam masz informacje o rozwoju Twojego profilu.

 

Jakie informacje uzyskam ze statystyk na Instagramie?

 

  1. Ilość wyświetleń Twojego posta – co to oznacza? W przeciwieństwie do osób z kontem osobistym, oprócz liczby polubień i komentarzy pod zdjęciem widzisz, ile dokładnie osób widziało Twój post.
  2. Możliwość śledzenia zasięgu posta – czyli najprościej mówiąc, liczba unikatowych kont, która wyświetliła Twoje zdjęcie. Czym więc różni się to od pierwszego punktu? Każde takie unikatowe konto to Twój potencjalny klient.
  3. Liczba osób, która wyświetliła Twój profil w ciągu ostatnich 7 dniu.
  4. Połączenia lub e-mail – liczba osób, które kliknęły w kontakt za pomocą właśnie połączenia lub e-mail.
  5. Liczba interakcji – czyli łączna liczba „dotknięć” Twojego profilu lub postów w ciągu ostatnich 7 dni.
  6. Ilość opublikowanych postów.
  7. Liczba użytkowników, która kliknęła w przycisk przekierowujący do Twojej witryny.
  8. Liczba nowych obserwujących Twój profil.
  9. Liczba unikatowych kont, które dodały do „zapisanych” jeden z Twoich postów.
  10. W zakładce „Statystyki” możesz także sprawdzić statystyki dla Instagram Stories z ostatnich 14 dni.

 

Wszystkie posty możesz analizować, aż do 2 lat wstecz.

 

Co jaki czas sprawdzać statystyki na Instagramie?

 

Regularnie! Do zakładki statystyki powinno zaglądać się jak najczęściej, a najlepiej raz dziennie, oczywiście o ile pozwala nam na to czas. Dzięki temu stale będziesz mógł kontrolować swój biznes oraz reagować w sytuacjach, kiedy coś nie idzie po Twojej myśli.

 

Dodatkowo pamiętaj, aby poświęcić na to chwilę swojego czasu. W statystykach na Instagramie nie wystarczy tylko przelotnie przelecieć oczami. Skoncentruj się na tym i dokładnie, krok po kroku przeanalizuj każdy szczegół. Jeśli coś Cię zaniepokoi zastanów się: dlaczego i jak mógłbyś to zmienić.

 

Po dłuższym czasie regularnym sprawdzania statystyk na Instagramie, będziesz mógł zauważyć w jakich dniach i o jakich porach Twoi odbiorcy są najbardziej aktywni i dostosować wrzucanie nowych postów właśnie pod to.

 

Jak uzyskać lepsze statystyki na Instagramie?

 

Ogólną normą, według stale przeprowadzanych badań na Instagramie, wiadomo, że normą jest zdobywanie zasięgu od 30% do 60%, całej liczby obserwujących profil.

 

Stawiaj sobie cele oraz motywuj się do dalszej pracy, aby Twoje wyniki z dnia na dzień były coraz lepsze. Pamiętaj jednak, aby nie porywać się z motyką na Słońce – nie każdy sukces przychodzi od razu, na większość trzeba dużo cierpliwości, a przede wszystkim ciężkiej pracy.

 

Staraj się zdobywać nowych obserwatorów, którym Twoja treść się podoba, a przede wszystkim bądź aktywny na Instagramie. Jeśli już nasuwa Ci się chytry plan kupienia obserwujących to koniecznie przeczytaj czy warto tutaj.

Zostaw komentarz