Czym jest SFS na Instagramie

SFS na Instagramie. Czym jest i jak je zrobić?

SFS, czyli z ang. „share for share”. Tłumacząc na język polski, określimy tak zabieg polegający na udostępnianiu innych profili, w zamian za to, że one będą promować nasze. W praktyce oznacza to po prostu wzajemne zwiększenie zasięgów. Najczęściej korzystają z tego mniejsi twórcy. W ten sposób próbują rozkręcić swoją obecność na Instagramie. Czy ta metoda jest skuteczna?

Share for Share, czyli wzajemna promocja

Wbrew pozorom metoda share for share, czyli udostępnienie za udostępnienie nie jest tak prosta. Przede wszystkim wymaga jasnego określenia celu. Nie możemy z góry zakładać, że grono naszych followersów poszerzy się o zatrważającą liczbę. Natomiast systematyczne korzystanie z tego narzędzia w pewnym sensie pozwala postawić pierwsze kroki w instagramowym świecie.

Wzajemna promocja jest przede wszystkim bezpłatna. Zatem nie ma potrzeby inwestowania w agencje marketingowe, które w ramach swoich działań miałyby wypromować konkretny profil. Z drugiej strony nie mamy pewności, czy w przypadku SFS nasze treści trafią do odpowiedniej grupy docelowej. W związku z tym korzystanie z tej metody jest trochę, jak chodzenie po omacku. Trudno zaplanować konkretne korzyści z tytułu „share for share”.

Kiedy warto ją stosować? Głównie w przypadku nowych profilii, których algorytm nie jest jeszcze dobrze widoczny dla pozostałych użytkowników. Oprócz tego możemy traktować to narzędzie, jako formę pomocniczą przy pozostałych strategiach rozwoju profilu.

Partner

Jak prawidłowo przeprowadzić SFS?

Na samym początku planowania SFS warto określić wstępne założenia i oczekiwania. Powodem adekwatnym do skorzystania z tego narzędzia jest chęć zdobycia nowych followersów, lub promowanie własnego produktu. Jasnym jest, że właśnie w tych przypadkach najbardziej zależy nam na jak największych zasięgach.

Kluczowe w trakcie SFS jest określenie jasnych warunków dla pozostałych użytkowników Instagrama. Dlatego pod postem warto punktowo rozpisać regulamin całej akcji. Co powinien zawierać? Najważniejszy jest czas trwania i plan przebiegu, a także warunki udziału. Zwykle SFS polega na udostępnieniu osobnego posta z linkiem do profilu, jaki chcemy promować. Następnie użytkownicy Instagrama udostępniają go na swoich insta stories, lub w innej formie. Oprócz tego możemy uwzględnić dodatkowe aspekty, jak: polubienie trzech ostatnich postów, zostawienie komentarza i co kluczowe, obserwowanie konta.

Następnie osoba odpowiedzialna za organizację całej akcji dokonuje selekcji profili, które spełniły wszystkie wymogi. Wówczas zostają one również udostępnione/promowane na insta stories użytkownika, organizującego SFS.

Kiedy warto skorzystać z SFS?

SFS to świetny sposób na promocję profilii mniejszych marek. W ten sposób buduje się nie tylko sieć potencjalnych klientów, lecz także nawiązuje z nimi relację. Zadowoleni użytkownicy, których konta również zostały udostępnione, chętnie wrócą na profil firmy. Co więcej, to jedna z prostszych metod na rozwój marki w sieci.

Oczywiście SFS nie jest zarezerwowane wyłącznie dla reklamodawców i osób chcących coś sprzedać. Ta metoda z chęcią przyjmowana jest również przez zwykłych użytkowników, którzy chcieliby zwiększyć swój zasięg bez dokonywania większych zmian na profilu. W ten sposób buduje się między innymi pozytywny wizerunek, który jest kluczowy dla każdej kariery w sieci. Jeśli myślisz na poważnie o publikowaniu wartościowych treści na Instagramie, to zadbaj o „wstępny kapitał” w postaci konkretnej liczby odbiorców.

Podsumowując opcja SFS jest korzystna i przydatna głównie dla początkujących twórców. W innym przypadku może zostać nawet negatywnie odebrana. Jeśli zebrałeś na swoim profilu już sporą grupę followersów, to skup się na ich potrzebach. Twórz kreatywne i angażujące treści. W ten sposób również wzrosną zasięgi. Natomiast, kiedy jesteś na początku swojej kariery instagramowej, pomyśl nad sensownym planem wdrożenia SFS. Być może ta metoda będzie dla Ciebie trampoliną do coraz wyższych wyników.

4.6/5 - (25 votes)
Partner

Zostaw komentarz