Rodzaje reklam na Instagramie

Rodzaje reklam na Instagramie

Reklama na Instagramie jest ogólnodostępna od 2015 roku, dzięki czemu stała się najlepszą opcją do wypromowania swojej marki w mediach społecznościowych. Aplikacja osiągnęła ponad miliard aktywnych użytkowników, przez co jej potencjał jest naprawdę spory, co dostrzegają nie tylko duże i znane marki, ale również raczkujące biznesy. Prostota w użytkowaniu jak i łatwy dostęp do potencjalnych klientów sprawia, że każda firma chce mieć profil na tej platformie.

Nic w tym dziwnego. Obecnie z serwisów społecznościowych nie korzystają już tylko osoby młode, ale również też starsze. W ten sposób szukamy inspiracji do nowego mieszkania, dobrej restauracji w nowym mieście czy sukienki na wesele przyjaciółki.

Reklamy mogą występować w kilku formach, którą sami wybieramy. Co ważne to Ty decydujesz, gdzie odbiorcy mają być przekierowani, jaki ma być czas trwania kampanii oraz jaką kwotę na dzień chcesz przeznaczyć. To sprawia, że nie musisz obawiać się o dodatkowe koszty.

Początki reklam na Instagramie

Pierwsze reklamy na Instagramie pojawiły się już pod koniec 2013 roku. Jednak były to indywidualne kampanie, przez co pozwolić sobie na nie mogły tylko duże marki, które miały na to budżet.

Jaka powinna być reklama na Instagramie?

Zanim wykupimy reklamę na Instagramie, musimy ją stworzyć i dokładnie zastanowić się, jak powinna wyglądać. Główną zasadą reklamy jest to, że musi przykuć uwagę potencjalnego klienta i sprawić, żeby wszedł na naszą stronę lub profil. To już połowa sukcesu.

Zadbaj, żeby wideo lub zdjęcie, które użyjesz do reklamy nie było nudne i czarne, a kolorowe i wesołe. Dobrze dobrane barwy oraz minimalizm sprawią, że ludzie będą wiedzieć na czym mają skupić swoją uwagę. Jeśli na takiej fotografii będzie dużo, różnych produktów bardzo prawdopodobne jest to, że nikt nie będzie wiedział co dokładnie reklamujesz i przejedzie dalej palcem.

Reklamy na Instagramie w formie zdjęć

Reklamy na Instagramie w formie zdjęć

Reklama w formie prostego zdjęcia to chyba najczęściej spotykany typ. Jest to prosty post, z ładną fotografią, która ma na celu przykuć naszą uwagę i sprawić, że będziemy chcieli dowiedzieć się więcej, na przykład skąd jest ta sukienka lub, gdzie możemy zjeść tak ładnie wyglądający makaron. Oprócz samego zdjęcia widoczny jest także jego opis, dlatego warto, aby był on treściwy i w miarę krótki, ponieważ odbiorcy mają skupić się na reklamie i wejściu na naszą stronę, a nie na czytaniu opisu.

Reklamy na Instagramie jako wideo

Reklamy na Instagramie jako wideo

Reklama na Instagramie w formie krótkiego filmiku jest nieco bardziej skomplikowana niż zdjęcie. Jej format jest nam głównie znany z telewizji, jak i YouTube, gdzie jest to najwygodniejsza opcja.

Nagranie filmiku zajmie nam przede wszystkim więcej czasu. Dodatkowo warto wziąć pod uwagę, że nie każdy ma czas na to, aby obejrzeć całe wideo, które trwa kilkadziesiąt sekund. Dla początkujących marek o wiele wygodniejszą opcją będzie reklama w formie zdjęcia.

Jeśli jednak zdecydujesz się na tę formę reklamy, nie zapomnij o targetowania swoich produktów, czyli wklejaniu linku do oferty.

Reklama karuzelowa na Instagramie

Reklama karuzelowa na Instagramie – czym jest?

Reklama karuzelowa to nic innego, jak zestawienie ze sobą kilku zdjęć lub wideo z możliwością przesuwania treści w bok. Dokładnie tak samo, jak w przypadku, kiedy ktoś doda kilka zdjęć w jednym poście na Instagramie.

W ten sposób możesz zaprezentować kilka produktów na raz lub przedstawić jeden bardzo dokładnie i pokazać go z każdej strony. Taka opcja jest bardzo wygodna, a co najważniejsze sprawia, ż potencjalni klienci wiedzą czego się spodziewać na Twojej witrynie internetowej.

Reklama kolekcji na Instagramie

Reklama w formie kolekcji

Reklama w formie kolekcji na Instagramie działa podobnie, jak ta karuzelowa. To co je różni to forma. Przy karuzelach wszystkie elementy wyświetlają się w jednej linii, natomiast kolekcja ma formę kafelkową.

Jest to idealna reklama dla sklepów, które posiadają w swojej ofercie kilka różnych produktów tego samego typu. Za pomocą kafelek Twoi klienci łatwo zdecydują, która opcja podoba im się najbardziej i co wybierają. Dodatkowo obok zdjęć możesz filmy, które w całości zaprezentują przedmiot.

Reklamy na InstaStories

Reklama jako relacja InstaStories

Relacje reklamowe są jednymi z najpopularniejszych. InstaStories zawładnęło całą aplikacją i jest to świetna metoda nie tylko do dzielenia się tym, co aktualnie się u nas dzieje, ale również do reklamowania siebie i swoich produktów. Użyj tu targetowania, a możesz zrobić to na dwa sposoby.

Pierwszy z nich to klasyczny „SWIPE UP”, który możesz dodać zawsze, a nie tylko wtedy, gdy masz 10 tysięcy followersów. Druga metoda jest jeszcze prostsza. Zrób zdjęcie lub nagraj wideo, które chcesz dodać do relacji na Instagramie. Następnie kliknij na opcję naklejek, które znajdują się na górze ekranu i wybierz opcję „link”. Wklej odpowiedni link i gotowe. Są to darmowe opcje.

Zalety reklam na Instagramie

  1. Możliwość dotarcia do potencjalnych klientów oraz do odpowiedniej grupy, która jest stricte zainteresowana naszym produktem, dzięki czemu zwiększamy swoją szansę na sprzedaż.
  2. Reklamy na Instagramie możemy kierować do osób z dowolnego zakątka Polski jak i świata.
  3. Nieduży koszt.
  4. Kontrola nad wydatkami.
  5. Sam decydujesz o tym, ile trwa reklama.
  6. Budowanie świadomości marki.

Zostaw komentarz