Link w BIO na Instagramie

Co to jest link w BIO?

Link w BIO na Instagramie to nic innego jak odnośnik wstawiony właśnie do naszego życiorysu. Co ciekawe, jest to jedyne miejsce, gdzie będzie on „klikalny” – czyli wystarczy na niego kliknąć, a aplikacja przeniesie nas na odpowiednią stronę.

Z pewnością nie raz się z nim spotkałeś. Zazwyczaj możemy go zobaczyć na profilach sklepów lub gwiazd, które promują w ten sposób swój kanał na YouTube czy własną markę. Jest on w kolorze niebieskim, a nie białym jak reszta opisu, dzięki czemu wyróżnia się na tle całego BIO.

Link w bio - przykład

Jak już wspominaliśmy, jest to jedyne miejsce, gdzie link będzie aktywny (pomijając InstaStories). W związku z tym niesie on za sobą masę możliwości, których nie do końca wiemy, jak wykorzystać.

W tym artykule omówimy link w BIO od A do Z.

Jak dodać link w BIO na Instagramie?

Zacznijmy od podstaw, czyli jak go umieścić na swoim profilu.

  1. Wejdź na swoje konto na Instagramie.
  2. Wybierz opcję „edytuj profil”.
  3. Jako trzeci podpunkt widnieje „witryna internetowa”, skopiuj swój link i wklej go właśnie w to miejsce.
  4. Naciśnij przycisk „gotowe”.

Jak często zmieniać link w BIO na Instagramie?

Tak często jak jest taka potrzeba. Dla przykładu, jeśli dodajesz link do nowego produktu, to zmieniaj za każdym razem, gdy coś świeżego pojawi się u Ciebie na stronie. Nie zapominaj o nieśmiertelnych linkach w opisie postów. Kiedy dodajesz zdjęcia produktów zawrzyj link do nich właśnie tam.

Gdzie może prowadzić link w BIO?

Tak naprawdę, gdzie tylko zechcesz. Nie ma specjalnej listy tego, gdzie najlepiej by było. Link w BIO na Instagramie wykorzystuje się do promowania czegoś za pomocą swojego profilu. W głównej mierze są to sklepy, marki kosmetyczne, z którymi Influencerzy współpracują czy też ich osobiste projekty.

Oczywiście nie trzeba mieć własnej marki, żeby dodawać link do BIO. Wystarczy zwykły blog modowy czy też kulinarny. Możesz się zastanowić czy odnieść się do całej strony, a może pojedynczego wpisu – najnowszego lub tego, który najwięcej zarabia. Wybór należy do Ciebie.

Co jeszcze możemy promować, dzięki Instagramowi?

  • Inne media społecznościowe, na przykład fanpage na Facebooku,
  • Kanał na YouTube,
  • Osobny produkt w sklepie,
  • Drzewo linków w zewnętrznym serwisie.

Drzewo linków – co to i czy warto? Wady i zalety

Coraz popularniejsze stają się serwisy, które umożliwiają stworzenie drzewa linków. Jednym z nich jest na przykład linktr.ee.

drzewo linków linktr.ee

Jak to działa? W swoim BIO na Instagramie udostępniasz link, który nie przekierowuje do jednej, konkretnej rzeczy, a do menu w zewnętrznym serwisie. Tu będą znajdować się wszystkie linki na raz. Aby przekonać się czy jest to to opłacalna opcja, sprawdźmy wady i zalety tego rozwiązania.

Wady Zalety

· Wygląda to nieprofesjonalnie,

· Pozostawiamy bardzo duży wybór, przez co nasi potencjalni klienci nie będą wiedzieli co wybrać,

· Linki te nie dają nam nic, jeśli chodzi o SEO.

· Szybka i wygodna metoda,

· Udostępniamy wiele serwisów społecznościowych na raz,

· Możliwość rozwoju i trafienia do większej ilości odbiorców.

Link w BIO na Instagramie – czy warto?

Naszym zdaniem jak najbardziej tak. Taki prosty link daje nam ogromne możliwości. Wiele osób szuka nowych stron, wartych polecenia na social media. Dlatego oprócz samego linku, warto jest postarać się o opinie klientów. Będzie wyglądać to bardziej wiarygodnie, przez co nowe osoby będą w stanie zaufać nam i naszej marce.

A czy Wy udostępniacie jakieś linki w BIO na Instagramie?

Zostaw komentarz