Co to jest konto profesjonalne na Instagramie?
Instagram to obecnie jeden z najpopularniejszych mediów społecznościowych na świecie. Jego społeczność liczy już ponad miliard kont, a każdego dnia dodawane jest tam około czterech miliardów reakcji w postaci polubień czy komentarzy. Te liczby robią wrażenie, prawda?
Konto profesjonalne, inaczej zwane biznesowym, na Instagramie od zwykłego różni się kilkoma dodatkowymi opcjami, które mogą znacznie poprawić komfort użytkowania aplikacji. Niech nie zmyli Was nazwa – konto te nie jest przeznaczone tylko dla firm chcących w ten sposób zdobyć nowych klientów. Korzystają z niego także osoby, które chcą wypromować swoją osobę w sieci lub są ciekawi kim są ich obserwatorzy.
Główną funkcją, która rozróżnia konto profesjonalne, od zwykłego są statystyki. To właśnie z ich pomocą możesz poznać swoich followersów. Dają nam one wiedzą dotyczącą tego: gdzie mieszkają, jakiej są płci i ile mają lat. Oczywiście to nie wszystko. Informacje te będą nam niezbędne do stworzenia własnej grupy docelowej, czyli takiej, do której chcemy dotrzeć ze swoimi treściami.
Konto profesjonalne dla marek
Z racji tego, że coraz większa liczba osób robi zakupy online, marki, te mniejsze jak i większe, decydują się na posiadanie swoich kont w mediach społecznościowych. Daje to im niezastąpioną okazję do tego, aby stworzyć wizualną obecność na różnych platformach. Na Instagramie lub Facebooku bardzo łatwo możemy pokazać nowe produkty, pracę w firmie od kuchni jak i dać klientom nowe możliwości na kontakt z nami, za pomocą prywatnych wiadomości. Niezastąpioną funkcją jest również bezpośrednie przekierowanie ich na naszą stronę internetową, gdzie będą mogli dokładnie zapoznać się z ofertą i złożyć zamówienie. Zatem konto na Instagramie dokładnie określa nam trzy podstawowe zasady funkcjonowania – reklama, kontakt z klientem i P/R.
Jak założyć konto profesjonalne na Instagramie?
- Wejdź w aplikację Instagram, a następnie kliknij na ikonkę swojego zdjęcia profilowe, żeby przejść na swój profil.
- Naciśnij na trzy poziome paski znajdujące się prawym, górnym rogu ekranu i wybierz opcje „ustawienia”, a następnie „konto”.
- Zjedź na sam dół.
- Kliknij na opcję „przejdź na konto profesjonalne”.
- Zapoznaj się ze wszystkimi slajdami. Jeśli chcesz przejść do kolejnego, naciśnij na „dalej”.
- Wybierz kategorię konta i zadecyduj czy będzie ona widoczna na Twoim profilu.
- Ostatnia decyzja, jaką musisz podjąć to czy jesteś twórcą czy firmą.
- Wykonaj pięć kroków, do których zachęca aplikacja i gotowe – możesz cieszyć się z zalet konta profesjonalnego na Instagramie.
Czym różni się konto profesjonalne firmowe od twórcy?
Różnice w przypadku tych dwóch rodzajów kont są niewielkie, ale występują. Jeśli nie wiesz, na które się zdecydować przeczytaj poniższe różnice:
- Inne kategorie profilu – w przypadku twórcy jest ich więcej,
- Inne przyciski CTA,
- W przypadku konta firmowego możemy dodać lokalizację do BIO,
- Niewielkie różnice w statystykach oraz w wyglądzie DM.
Różnice pomiędzy kontem zwykłym a profesjonalnym na Instagramie
Tak, jak już zdążyliśmy wspomnieć, główną różnicą pomiędzy tymi kontami jest dostęp do statystyk, które pomogą Ci w dobraniu swojej grupy docelowej, a następnie przygotowanie dla nich, jak najlepszych treści. Jednak to nie wszystko.
- Nad Twoim BIO może wyświetlać się rodzaj Twojego profilu, na przykład – blog osobisty. Dzięki temu użytkownicy, którzy wejdą na Twoje konto od razu będą wiedzieć czego się spodziewać.
- Możesz zaktualizować informacje profilowe, jak na przykład opcje kontaktu – numer telefonu czy firmowy adres e-mail.
- Możesz połączyć konto na Instagramie ze stroną na Facebooku, dzięki czemu możesz dodawać ten sam post w tym samym czasie na obu platformach.
Dlaczego warto mieć konto profesjonalne na Instagramie?
- Konto biznesowe na Instagramie daje możliwość na utrzymywanie stałego kontaktu ze swoimi klientami. Aplikacja wysyła powiadomienia o nowej wiadomości, co dodatkowo Ci w tym pomoże. Nie zapominaj też o wchodzeniu z nimi w interakcję, na przykład w komentarzach.
- Możliwość dodania do BIO opcji do kontaktu.
- Nie zapomnij o relacjach InstaStories, w których możesz pokazać swoją pracę od kuchni. To na pewno zaciekawi Twoich obserwatorów i zwiększy ich zaufanie do Twojej marki.
- Konto profesjonalne daje Ci dostęp do profesjonalnych danych analitycznych.
- Posiadanie konta na Instagramie niemalże równa się z trafieniem do większej publiki, ponieważ to właśnie tam tak dużo się dzieje.
Dla kogo jest konto profesjonalne na Instagramie?
Konto profesjonalne jest dla każdego, kto chce wypromować siebie lub swoją markę. Jego założenie nie jest trudne, a może przynieść Ci naprawdę wiele korzyści.
Jak wypromować konto profesjonalne na Instagramie?
Wypromowanie konta profesjonalnego na Instagramie wcale nie musi być trudne, jak może się wydawać. Są na to dwa sposoby. Pierwszy to organiczny, czyli robimy wszystko sami. Procesy te są pracochłonne i należy na nie poświęcić sporo czasu. Należą do nich między innymi:
- Być aktywnym, czyli lajkować i komentować posty innych
- Używać stosowanych hasztagów,
- Odpisywać na wiadomości,
- Regularnie publikować,
- Stworzyć specjalny kupon rabatowy.
Druga metoda to ta płatna, czyli możesz zakupić polubienia i followersów na Instagramie, ale także możesz zatrudnić kogoś, kto specjalizuje się w tym temacie.
Konto profesjonalne na Instagramie – najczęściej zadawane pytania
Czy konto profesjonalne zmniejsza zasięgi?
Mimo, że mit ten jest stale powielany, to nie – konto profesjonalne nie zmniejsza zasięgów. Dodatkowo sam Instagram zachęca, aby na nie przejść.
Czy konto profesjonalne jest płatne?
Absolutnie nie. Konto biznesowe jest w stu procentach darmowe.
Czy muszę mieć firmę, żeby mieć konto profesjonalne?
Nie, konto profesjonalne na Instagramie jest dla każdego.
Czy mogę wrócić do konta osobistego?
Tak, w każdej chwili możesz to zrobić.
Czy takie konto daje jeszcze jakieś dodatkowe funkcje?
Przycisk CTA oraz płatne promowanie to dwie opcje, o których nie wspomnieliśmy w tym artykule.
Czy konto profesjonalne umożliwia monetyzowanie postów?
Zarabianie na postach na Instagramie, mogłaby być bardzo rozsądna, ponieważ wtedy popularni użytkownicy nie musieliby lokować produktów innych marek, żeby zarobić. Monetyzacja treści jest bardzo popularna szczególnie na YouTube, jednak w przypadku Instagrama użytkownicy nie mają możliwości zarobku.