Co to jest biogram na Instagramie?
Biogram na Instagramie, w skrócie BIO, to krótki opis, w którym możesz zawrzeć najważniejsze informacje dotyczące Twojego profilu. Maksymalna ilość znaków wynosi 150, więc nie jest to za duże pole do popisu. Biogram powinien zachęcić innych do zaobserwowania Twojego profilu i bycia na bieżąco z tym, co aktualnie się dzieje u Ciebie lub w Twojej firmie.
BIO szczególnie spełnia swoje zadanie właśnie w przypadkach profili firmowych. To właśnie tu powinniśmy pokazać się z jak najlepszej strony i stworzyć coś wyjątkowego. Nasz biogram powinien przyciągnąć potencjalnych klientów i wyjaśnić mu czym się zajmujesz.
W biogramie możesz wstawić link, na przykład do swojej strony internetowej, oznaczyć inny profil na Instagramie, dla przykładu swoją drugą połówkę, a nawet wstawić emotikony, które z pewnością rozweselą cały opis.
W tym artykule podpowiemy Ci jak zrobić dobry biogram na Instagramie oraz wyjaśnimy Ci, dlaczego jest to tak istotne.
Jak edytować biogram na Instagramie?
Zacznijmy od podstaw. Czyli jak edytować lub jak w ogóle stworzyć BIO na swoim koncie na Instagramie?
Aby go napisać lub edytować wystarczy, że wejdziesz na swój profil i wciśniesz przycisk o nazwie „edytuj profil”. Znajduje się on prawie na samym środku ekranu, więc nie ma możliwości, abyś go przeoczył. Aplikacja przekieruje Cię na odpowiednią stronę. Tam, aby ustawić biogram musisz wpisać coś w zakładce życiorys. Jeśli jest to Twój prywatny profil możesz napisać skąd jesteś, ile masz lub jakie są Twoje zainteresowania.
Jak zrobić dobry biogram na Instagramie?
Poniżej przedstawimy Ci aż 6 skutecznych sposobów na to, aby Twój biogram na Instagramie był niesamowity i wyjątkowy. Pamiętaj, że tak jak BIO nie jest zbyt ważne w przypadku osób prywatnych, którzy na nim nie zarabiają, zupełnie inaczej wygląda to w przypadkach firm czy ludzi, dla których Instagram jest pracą.
Zoptymalizuj swoją nazwę
Upewnij się, że Twoja nazwa jest zoptymalizowana pod względem Twojego imienia i/lub nazwiska. Dodatkowo możesz dodać swój status zawodowy, na przykład weterynarz. To samo tyczy się konta firmowego. Nazwa Twojej firmy powinna być widoczna, aby klienci mieli pewność, że jest to na pewno dobry profil.
Pamiętaj, że Instagram uwzględnia pola nazwy i nazwy użytkownika w zapytaniach do wyszukiwań, dlatego powinny być one zoptymalizowane. Użyj więc słów kluczowych, których mogą wyszukiwać Twoi potencjalni klienci.
Podkreśl swoje umiejętności i grupę docelową
Tak jak już wspominaliśmy, dobre BIO koniecznie musi zawierać to czym zajmuje się Twoja firma. Nie pozostawiaj klientów w niewiedzy lub niepewności. Zaznacz więc co oferujesz i dla kogo Twoje produkty bądź usługi są. Sprawi to, że na Twoim profilu będą gościć osoby, które interesuje to co wykonujesz, a to jest szybsza droga do nabycia nowego kupującego.
Trafne słowa kluczowe
Nie pisz byle czego, tylko dlatego, że Tobie wydaje się, że tak będzie dobrze. Użyj takich słów, które będą zwięzłe i treściwe, a przede wszystkim łatwe do zrozumienia dla każdego. Zastanów się nad tym jak ma to wyglądać oraz co będzie ważne dla Twoich odbiorców. Ważne jest to, aby w 100% skupić się na nich.
Dodaj link
To bardzo ważny czynnik. Skoro można do biogramu dodać link, który bezpośrednio przekieruje do Twojej strony, to dlaczego z tego nie skorzystać? Twoi klienci nie będą musieli męczyć się z zapamiętaniem nazwy do Twojej strony, ponieważ wystarczy jedno kliknięcie, aby się na niej znaleźć. Taką wygodę z pewnością każdy doceni.
Dodaj dane do kontaktu
Oprócz możliwości kontaktowania się poprzez Instagram Direct, daj możliwość wyboru swoim klientom i napisz im, gdzie jeszcze mogą się z Tobą skontaktować. Może to być adres e-mail, numer telefonu, fanpage na Facebooku i wiele, wiele innych. Co ważne, w przypadku kont firmowych takie informacje mogą nie zajmować znaków w biogramie, a są oddzielnie na dole.
Jak wyróżnić swój biogram na Instagramie?
Bycie kreatywnym oraz wyróżnienie swojego profilu na tle innych, to ostatni punkt w tym artykule. Jak więc skutecznie wyróżnić swój biogram?
- Używaj emotikon i znaków specjalnych, które z łatwością możesz skopiować z przeglądarki.
- Użyj specjalnej czcionki, do tego przydatna będzie ta strona – lingojam.com.
- Użyj emotki zamiast słowa, zaoszczędzisz dzięki temu znaków.
- Dołącz markowy hasztag.
- Dodaj podziały za pomocą nowych linijek. BIO będzie bardziej czytelne.